Broken (2006)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Simon Boyes en Adam Mason
met Nadja Brand, Eric Colvin en Abbey Stirling

Hope en haar dochter worden ontvoerd en naar een afgelegen bos gebracht door een onbekende man. Hope wordt zwaar misbruikt en gescheiden van haar dochter. Ze probeert wanhopig te ontsnappen van de man, om achter het lot van haar dochter te komen.

Verhaal zonder begin en eind. Daartussen een op zichzelf schokkend verhaal, maar ik vind het allemaal niet zo spannend in beeld gebracht, afgezien van enkele geslaagde gore momenten, die écht wel goed zijn. Ik wilde de film toch afzien, boeide dus toch ergens, en daarom 2.5*.

avatar van Midnighttemptres
zwaar bagger, slecht geacteerd... WHATEVER dus

ajacied4life
Om eerlijk te zijn viel de film flink tegen. Ik had me er veel meer van voorgesteld. De film is helemaal niet zo smerig alsje bijv. Saw en Slither al hebt gezien. Het acteerwerk is nou ook niet echt super en het verhaal hangt ook aan een zijde draadje, wel een verrassend einde, maar dat kan de teleurstelling van de film niet meet goedmaken. Ik had (zeker omdat de film uit de UK komt) veel meer verwacht. Maar als je in je achterhoofd houdt dat het waargebeurd is kijk je er natuurlijk toch iets anders naar. Al met al kom ik niet verder dan 2 sterren.

avatar van Glacius
Soeperman87 schreef:
De trailer:
B R O K E N: TRAILER - whatisbroken.com

Ehm wat is dat voor rare shit met al die machine geweren en actie-scenes.. Hoort dat bij deze film?

avatar van Noodless
Ik snap eigenlijk de lage score ook niet. Dat het verhaal op ware feiten gebaseerd is , maakt het al creepy. Dat het ook zo zou zijn ...wie weet het ???? Het is een horrorfilm die voor mij geslaagd is. De redenen zijn : een geduldige opbouw ( wel met een aantal vraagtekens ), best spannend, redelijke gore, de akelige onbekende man, passende sfeer + locatie en een verrassend knap einde. 7/10

Best oké.

Al duurde het even alvorens ik daarvan overtuigd was. Het begin is namelijk niet echt al te best. Het pijnlijk slechte acteerwerk van Brad maakt de start van de film een stuk onaangenamer dan nodig.

Apart is dat deze film eigenlijk pas goed op gang komt als de situatie duidelijk wordt. Bij de meeste horrorfilms geldt vaak het omgekeerde. Maar de man speelt best goed en de situatie is best interessant.

Ook de gore verdient een klein pluimpje. Er zitten een aantal zeer effectieve en smerige scenes in. Visueel is het wisselend. Soms echt wat goedkoop, soms kundig weggewerkt door goed gebruik van filters en effecten.

Mason blijft een boeiend horrorregisseur. Hij blijft de grenzen van het genrewerk opzoeken, want op z'n minst steeds een boeiende film oplevert. Geldt ook voor deze, al merk je hier nog wel goed dat hij een beetje op zoek was naar z'n eigen stijl.

avatar van Rickyman
Best een sterke horrorfilm.
Het verhaal is misschien niet zo orgineel, "gebaseerd op ware feiten" maar vond het toch behoorlijk gruwelijk en aangrijpend, met toch wel een verrassend einde. Al leek het gaandeweg een beetje ééntonig te worden, had het constant een onaangename, lugubere sfeer.
Prima gernefilmpje toch wel.

echt gruwelijk!