• 8.707.626 stemmen

Drama | 120 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Morgan Freeman

Met onder meer: Danny Glover, Malcolm McDowell en Alfre Woodard

IMDb beoordeling: 6,5 (988)

Gesproken taal: Engels

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bopha!

Micah is sergeant van het politiekorps in Zuid-Afrika. Zonder vragen te stellen helpt hij de bestaande machtstructuren in stand te houden. Maar de hevige strijd die in 1980 uitbreekt, verscheurt met geweld zijn eigen leven. Als zijn zoon inziet dat apartheid duivels is en dat Micah onderdeel is van dit systeem, escaleert dit uiteindelijk in een enorme rel.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Meer dan aardig drama die zo te zien door de grote massa en de meeste gebruikers hier gemist is, zo lijkt het althans.

Meer dan prima film over de problemen in één specifiek township, de struggle tussen overheid en donkere gekleurde bevolking wordt meer dan goed gebracht. Daar tussen in uiteraard mensen als Mangena die met veel plichtbesef en enigszins blind voor de werkelijke situatie hun werk doen en hun kind een best wel goed leven met keuzes geeft.

De uiteindelijke onrust en problemen laat even op zich wachten en de aanpak van de kinderen en bijvoorbeeld Pule liegen er niet om. McDowell, bekend als de grote schurk uit A clockwork..., kan zich heerlijk uitleven als gewetenloze wetsdienaar die doet wat hij doen moet en uiteraard zonder enige gene of wroeging. De uiteindelijk afloop rond Mangena doet denken dat hij geleerd heeft, toch moet hij het met de zwaarste prijs bekopen, de aansnellende voertuigen in de aftiteling geven het idee dat de strijd amper begonnen is. Het einde moet ik zeggen vind ik dan ook best wel goed, niet een overdaad aan vergevingsgezindheid en zoetsappigheid wat gemakkelijk gekund had.

Eindresultaat een meer dan prima drama over de begin dagen wat de strijd om Apartheid betreft. Goede rollen van Glover, en McDowell maar ook Eziashi en Robin Smith zijn noemenswaardig. Echt een prima film en apart dat er zo weinig op gestemd is.

CLAIM €100 BONUS OP JE 1E STORTING Meld je aan