Bopha! (1993)

geregisseerd door Morgan Freeman
met Danny Glover, Malcolm McDowell en Alfre Woodard

Micah is sergeant van het politiekorps in Zuid-Afrika. Zonder vragen te stellen helpt hij de bestaande machtstructuren in stand te houden. Maar de hevige strijd die in 1980 uitbreekt, verscheurt met geweld zijn eigen leven. Als zijn zoon inziet dat apartheid duivels is en dat Micah onderdeel is van dit systeem, escaleert dit uiteindelijk in een enorme rel.

Bij vlagen zeer aangrijpende film, ondersteund door prijzenswaardige acteerprestaties. Zet het conflict tussen de loyaliteit aan het systeem en je volk pijnlijk scherp neer. Verder laat Morgan Freeman zien dat hij niet alleen een zeer getalenteerd acteur is. Vanzelfsprekend heeft deze film niet de waardering gekregen die het verdient, maar aangezien meesterwerken vaak 'paarlen voor zwijnen' zijn, is dat ook niet zo vreemd.

Snap niet hier niet meer op gestemd is, prachtige film over de apartheid in zuid Afrika er word ook nog een beetje zuidafrikaans gesproken!

avatar van anva69
Eibmoz schreef:

één van de betere films over apartheid in Zuid-Afrika!!!