Tiger Raid (2016)

Verenigd Koninkrijk / Ierland
Thriller

geregisseerd door Simon Dixon
met Brian Gleeson, Damien Molony en Sofia Boutella

Joe en Paddy werken voor een particulier beveiligingsbedrijf in het Midden-Oosten. Ze hebben de opdracht de dochter van een machtige man te kidnappen als onderdeel van een grote overval. Ze reizen door de onherbergzame woestijn op weg naar hun opdracht. Joe, de oudste van de twee, heeft een brute en onverbeterlijke kijk op de wereld die bepaald wordt door angst en aanbidding van hun onzichtbare maar alomtegenwoordige baas. Paddy is jonger, roekeloos, ambitieus en hongerig om zich naar de top te werken. Naarmate de overval vordert komen er verbogen geheimen boven die hun reeds fragiele relatie onder druk zet.

Hoewel de setting(in de woestijn) en de personages(twee kibbelende huursoldaten, later aangevuld met een mysterieuze vrouw) zich lenen voor iets groters, uiteindelijk niet meer dan een curieuze en vrije bewerking van een toneelstuk.Veel dialogen dus, helaas niet op het scherpst van de snede geschreven, onduidelijke handelingen en een bespottelijk einde dat helaas te veel vragen openlaat. Onaantrekkelijke film al met al, matig acteerwerk en vlakke regie.

Ik sluit me aan bij Coumi. Ik zou t alleen anders omschrijven. Namelijk, wat een budfilm. Twee krankzinnigen met dito opdracht, denken ze, ehh dat denk ik.....