• 10.560 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Jimmy Henderson

Met onder meer: Jean-Paul Ly en Laurent Plancel

Gesproken taal: Engels en Frans

Plot Jailbreak

"If You Give Up, You Die"

Maffiabaas Playboy (Savin Phillip) staat een lange gevangenisstraf in de beruchte Kho Kla-gevangenis te wachten en besluit daarom te getuigen tegen zijn bazen. De speciale politie-eenheid van Jean-Paul (Jean-Paul Ly) moet Playboy ophalen uit de gevangenis. Deze escortmissie loopt echter compleet uit de hand, waarna de gevangenen de gevangenis overnemen en zich tegen de politie keren. Jean-Paul en zijn team moeten zich een weg door de loslopende gevangenen knokken om samen met de getuige levend uit de gevangenis te ontsnappen.

avatar van PEN15

PEN15

Heb enkele kleine stukken meegekeken en over een inhoudsloze film heb ik inhoudelijk ook niets te melden.

Af en toe denk ik wel eens heel even..aah, misschien is dat hele geype met die shaky cam wel een westers iets, misschien doen ze dat nog niet in tropisch Azië. Maar poeh heej...als je dan dit ziet. De camera synchroon meebewegen als iemands hoofd tegen objecten aan gesmeten wordt, that's a new low. Tsk tsk.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Opzich wel geinig en wat de film voor heeft zijn de lange takes waardoor het knokken centraal staat en dit ook heel behoorlijk in beeld wordt gezet. Maar uiteindelijk kijk je wel 90 minuten naar opeenvolgende van zulke scènes waar weinig variatie in zit. Zoiets had ik ook met The Raid. Het is niet slecht, wel te veel van hetzelfde en op zo'n lengte gaat de film dan slepen. 2,5*.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Kostelijk vermaak,goede vechtscenes en veel actie.........3.5 stars.

avatar van stormfox

stormfox

avatar van xaid

xaid

stormfox schreef:

Is deze film beter dan The Raid?

nee, maar de fightscenes zien er goed uit

• 11934 stemmen

Actiefilm volgens het boekje.

Maar dan wel een goed boekje, want de focus van deze film is goed. Niet teveel onzin, niet teveel drama tussendoor, niet teveel afleiding. Gewoon een gevangenisopstand, een politiecrew met een opdracht en veel gevechten daartussen.

Uiteraard worden de tegenstanders steeds wat gevaarlijk en eindig de film met een waardige "boss battle". Belangrijkste in dit soort films is dat de gevechten goed zijn ... dat zijn ze ook gewoon. Niks next leven, wie Ong-bak of The Raid al gezien heeft weet ongeveer wat te verwachten, maar ver onder het niveau van de betere Thaise knokfilm ligt dit zeker niet (en wat mij betreft een trapje hoger van The Raid).

En verder valt er inderdaad niet zo heel veel over te zeggen, maar dat moet ook niet. Jailbreak is een slicke actiefilm, die erg vlotjes de 90 minuten vult, daar niks aan toe te voegen heeft en dat gelukkig ook niet wil doen. Graag meer van dit.

avatar van horizons

horizons

stormfox schreef:

Is deze film beter dan The Raid?

Minimaal zo goed als the Raid.

De gevechten zijn minder zichtbaar ge-edit als in the Raid. Zitten bij momenten echt toffe camera bewegingen bij in de grotere gevechten.

Aanrader als je van dit harde klappen genre houd.

avatar van Brabants

Brabants

• 2006 stemmen

Martial arts ten top. Qua verhaal moet je weinig verwachten want het heeft weinig om handen. Dus ideale film binnen het genre. Je hoeft je niet te vervelen en het is allemaal goed verzorgd.

avatar van @Noorderwijk

@Noorderwijk

Vermoeiende film, alleen maar dom vechten. Doodklap krijgen en weer opstaan, etc....

Nee, een beetje van dit soort actie is leuk, maar na 30 minuten (en je moet nog een uur) begint het te vervelen. Moeite om mijn ogen open te houden. Niet mijn film dus. En comedy? ?

avatar van Shinobi

Shinobi

"Don't leave without me."

In eerste instantie dacht ik dat dit een Thaise film was, maar dit is zowaar een Cambodjaanse film.

De opzet wordt simpel gehouden; een speciale politie-eenheid escorteert een maffiabaas naar de gevangenis, niet wetende dat er een uitbraak aanstaande is om hem het zwijgen op te leggen. Zonder veel poespas schotelt Jimmy Henderson je non-stop actie voor op een miniem budget waar andere regisseurs nog een lesje van kunnen leren.

De vele actiescènes zijn namelijk om te smullen. Hierbij wordt er geen gebruik gemaakt van een warrige montage, maar word je als kijker getrakteerd op lange, overzichtelijke shots. Wat dat betreft is het dynamische camerawerk echt geweldig. In de kleine ruimtes wordt er optimaal gebruik gemaakt van een energieke choreografie, hoewel er qua locaties meer afwisseling had mogen zijn.

Bokator (voorloper van Muay Thai), de traditionele vechtsport uit Cambodja wordt op een weergaloze wijze ten tonele gebracht. Het is duidelijk te merken dat de acteurs hier ook op gekozen zijn, gezien de meeste een achtergrond in martial arts en stuntwerk hebben. Met name Jean-Paul Ly springt eruit. Overigens is het lachen om Celine Tran A.K.A. Katsuni hierin te zien.

Al met al is 'Jailbreak' een vermakelijke actiefilm die de liefhebber zeker zal kunnen bekoren. Ik ben benieuwd wat het volgende actiespektakel uit Cambodja zal zijn.

3,0 Sterren.

avatar van boemboem27

boemboem27

Verhaaltje van niks

Veel,heel veel aktie in de vorm van Material arts.

Maar allemaal zo verschrikkelijk ongeloofwaardig.

Heb een ruim half uur gekeken.

Maar nee werd ook niet beter..liggen laten dit prul.??

avatar van PapaBeartje

PapaBeartje

Wat een heerlijke aaneenschakeling van martial arts gevechten. De film verveelt geen enkel moment. Tevens heeft Jailbreak met Jean-Paul Ly een parel in huis. (Bekend van zijn stunts in o.a de films Lucy, Now you see me 2 & Doctor Strange) ik verwacht dat we de komende jaren nog veel van hem zullen genieten! De film heeft verder weinig inhoud, en ook het precies hoe en wat wordt niet helemaal helder uitgelegd, maar dat hoeft in feite ook niet in dit soort films. Ik kan hem iedereen aanraden, die lekker 90 minuten lang met het verstand op 0 een goede vechtfilm wilt kijken.

avatar van John Milton

John Milton

Onderhond schreef:

Beter dan The Raid? Dat kan ik me bijna voorstellen. Klinkt veelbelovend!

Niet vergeten dat ik The Raid best matig vond

avatar van John Milton

John Milton

Onderhond schreef:

Niet vergeten dat ik The Raid best matig vond

Ook het knokwerk?

• 11934 stemmen

Dit schreef ik toen bij The Raid: "Maar ergens tussen de editing, cinematografie en actieregie is het mis gegaan. Ik ben er niet helemaal uit of alles ondermaats is, soms lijken er best coole moves vertoond te worden, maar het wordt zo belabberd in beeld gebracht dat alle adrenaline uit de actiescenes gezogen wordt."

avatar van filmkul

filmkul

Aardige actiefilm. Het verhaal is flinterdun, maar dat is maar bijzaak bij dit genre knokfilm. Het gaat om de actie. En die is er. Vanaf het begin wordt er op los geramd. Het gaat met name om vuistgevechten wat helaas de film wel wat eentonig maakt. De scenes zijn vrijwel allemaal gelijk aan elkaar. De gevechten zien er wel goed uit en worden goed in beeld gebracht. Beetje eentonig maar verder hersenloos vermaak. 3.0

avatar van james_cameron

james_cameron

Goedkoop gemaakt (en ogend) aktiefilmpje uit Cambodja, bij mijn weten mijn eerste kennismaking met de cinema van dat land. Het is helaas geen onverdeeld genoegen. De knokscenes kunnen er mee door (en dat zijn er gelukkig heel wat), maar op vrijwel ieder ander vlak stelt dit gewoonweg niet veel voor. De plot is kansloos, de personages zijn erg clichématig en qua decors ziet de film er behoorlijk knullig uit. Let maar eens op het bedieningspaneel van de celdeuren. Dat kan men ongetwijfeld overtuigender maken op de kleuterschool.

avatar van bart007bond

bart007bond

Ga deze zeker kijken.

Zie weer erg leuke dames in strakke pakjes

avatar van K.A.N. de Laar

K.A.N. de Laar

Te veel van hetzelfde en nog te lang ook.