Zhan Lang (2015)

China
Actie / Oorlog

geregisseerd door Jing Wu
met Jing Wu, Nan Yu en Dahong Ni

Leng Feng is een rebelse soldaat van de speciale eenheden. Tijdens een missie negeert hij een direct bevel en schiet drie kogels door een betonnen muur waarmee hij een drugsbaron doodt. Hij wordt opgesloten wegens ongehoorzaamheid maar vervolgens gerekruteerd door de elite 'Wolf Warrior'-eenheid van China. Wanneer Leng Feng zich thuis begint te voelen in de eenheid worden ze aangevallen door buitenlandse huurlingen.

ipman-99
"Wolf Warrior With Jacky Wu & Scott Adkins." ... " !!!

Heerlijke Actiefilm !!! Emoji!!! 'Wolf Warrior' is de 'nieuwe' van en met Jacky Wu en
Scott Adkins ! Twee namen waar watertanden gelijk mee staat.
Jacky Wu kennen we uiteraard o.a van 'Legendary Assassin', 'Fatal Contact' en 'Invisible
Target' ! Scott Adkins is dan weer o.a bekend met 'Undisputed 2' alias Boyka !
Je zou je op 'voorhand' afvragen ... hoe zouden die 2 samen knallen?! Wel ze knallen van het
scherm met heerlijke actie ... in vorm van gevechten en vuurgevechten !
Deze film speelt zich voornamelijk af in een soort van 'Jungle' ... en het is
niet gelogen alleen de sterkste zullen het 'overleven' !
Heerlijke sniper scènes werden fraai in beeld gebracht, net zoals de heerlijke explosies en vuurgevechten. Enkele heerlijke 'kick some ass' gevechten ... en jaja ook tussen Scott Adkins en Jacky Wu ... ! Genieten alweer ... en de komische noot is bij momenten ook niet ver weg !

Jammer.

Wu Jing's eerste film was best goed, had hier dan ook wel enige verwachting van. Jammer genoeg gaat hij de verkeerde richting uit met deze film. Niet dat er een gebrek aan actie is, maar waarom Jing zich vooral richt op vuurgevechten is mij een raadsel.

Een jungle, een team van elite soldiers en een gewiekste tegenstander, veel meer heeft deze film niet te bieden qua opzet. Zou best leuk kunnen zijn, maar Jing met een geweer in z'n handen is niet half zo spannend als Jing die z'n martial arts kunstjes toont.

Visueel best aardig, al heeft Hong Kong toch ook al mooier geschoten actiefilms afgeleverd. Allicht leuk voor mensen die graag een Chinese Rambo willen zien, daar heeft de film nog het meest van weg. Ondanks een paar leuke scenes vond ik het alleen wat flauw en weinig origineel. Dat Jing de volgende keer maar gewoon weer z'n klassieke kunstjes bovenhaalt.

HALVE TAMME.
Adkins: Mijn interesse is gewekt.

Gisteren een minuut of 40 gezien, daarna afgehaakt. In de VS heb je actiefilms die medewerking krijgen van het Amerikaanse leger, ze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dit is er eentje die vollop medewerking gekregen heeft van het Chinese leger. Je ziet zelfs de Chinese Apaches langskomen.
Ik ben afgehaakt nadat de film vreselijke slechte trucages liet zien.
5,6 op IMDB? zal wel door aantal chinezen in de wereld komen.
Ik geef em niet meer dan 3 op IMDB schaal welteverstaan.

avatar van Kondoro0614
Wolf Warrior

Zóóó slecht was Wolf Warrior helemaal niet. De film, na mijn mening ook, kan veel beter hoor. Vooral als je kijkt hoe ze het visueel in elkaar wouden zetten. Daarbij bedoel ik dus de stukken als ze het vliegtuig uitspringen en met de wolven aan het vechten zijn. Je ziet hier duidelijk het gebruik van de computer en dat vind ik altijd toch erg zonde, vooral van een film als Wolf Warrior. Qua actie is er echt geen gebrek in deze film, hij zit bordenvol actie. Het is eens voor mij weer wat nieuws, een keer geen Kung-Fu film of film uit de geschiedenis, ook weer eens wat nieuws!

Het verhaal vond ik niet echt iets om over te spreken, best een saai en slap verhaal, je gaat er door de actie scenes wel snel door heen. Het concept was leuk maar, ook een beetje makkelijk over nagedacht en zo heb je al snel een film die het écht van zijn actie moest hebben. Acteer werk was prima en ik heb me echt prima vermaakt met Wolf Warrior.

avatar van Brabants
Scott Adkins martial arts vakmanschap is hier nauwelijks te zien en als je voor hem de film wilt zien kun je beter Undisputed kijken. De openingsscène met de sluipschutter is veelbelovend maar wat volgt een grote deceptie. Een inhoudsloos verhaal met zoutloze dialogen wat verbloemd wordt door veel actie op basis van slechte cinematografie.

Kondoro0614 schreef:
Wolf Warrior

Waarom geef je hem dan 3 sterren? verhaal vond je saai en slap? Je kijkt toch juist een film voor het verhaal?

avatar van Kondoro0614
MovieFreekje schreef:

Nee, een verhaal is één van de hoofdpunten voor mij. Voor mij zijn andere punten zoals uitvoering, acteerwerk, concept ook drie hoofdpunten. Daarnaast heb ik ook nog kleinere puntjes als actie scenes etc.

avatar van filmkul
Gemiddelde actie film. Het verhaal is zwak en kent weinig tot geen diepgang. Het gaat puur om de actie en die is niet slecht. Sommige scenes kennen zwakke special effects, maar dat is verder niet storend. De film lijkt meer op een propaganda film van het Chinese leger. Hoewel het zogenaamde elite team van de elite teams vrij gewoontjes wordt neergezet. 2.5/3.0

avatar van keimpeS
Middelmatige actie film, die bij soms tijden zeer overdreven is. Ik heb me er wel even mee vermaakt, maar de film zal me niet bij blijven. Jammer en stom vond ik de scene met die cgi wolven, echt heel erg nep dat hadden ze beter niet kunnen doen. Deed mij ook wel wat denken aan al die slechte jaren 80 actiefilms, waarvan er nu vele cult zijn, wie weet..

avatar van dvdcrusher
Leuke actiefilm zonder meer, het komt vooral grappig over dat de Chinezen als de goeden en de Amerikaanse huurlingen als de slechten worden voorgesteld. Mooie actiescenes maar het verhaal is iets te mager naar mijn smaak. Ook wel wat propaganda voor het Chinese leger, maar het moeten niet altijd de Amerikanen zijn