• 8.295.447 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Marguerite Duras

Met onder meer: Dominique Sanda, Bulle Ogier en Mathieu Carrière

IMDb beoordeling: 6,6 (248)

Oorspronkelijke taal: Frans

• MUBI Bekijk via MUBI

Plot Le Navire Night

Een telefonische hulplijn verbindt gedurende de nacht een getrouwde vrouw die aan leukemie lijdt, met een onbekende man. Drie jaar lang zijn ze hartstochtelijk verliefd, ze beminnen elkaar per telefoon maar zonder elkaar te ontmoeten.

image

avatar van JJ_D

JJ_D

Op alapage.com is dit te krijgen voor €20 - verder zie ik weinig mogelijkheid om dit tegen een schappelijker prijs te krijgen.

Iemand die daar een account heeft?

avatar van tbouwh

tbouwh

JJ_D schreef:

Iemand die daar een account heeft?

MUBI

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Zopas dit esotherisch werkje bekeken op MUBI. Een zeer statische film, met off screen dialogen, beelden van verlaten straten, landschappen en interieurs en acteurs die als ze al eens in beeld verschijnen roerloos voor zich uitstaren. Duidelijk niet mijn smaak. Ik heb moeten vechten tegen de vaak.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20339 berichten

Als ik dan referenties zou moeten noemen dan komen News from Home (1977) en Blue (1993) een beetje in de richting. Maar ik vond dit een stuk taaier dan dat tweetal. De dialogen zijn vaak onnavolgbaar zeker als je afhankelijk bent van ondertitels (dit is zo'n film waarbij graag vloeiend Frans had verstaan) en beelden van Parijs, soms met acteurs , soms zonder en die beelden kwamen vaak terug maar ik heb er geen ritme in kunnen ontdekken. Ik heb vaak gefascineerd gekeken en Duras' spreekstem is prachtig, maar ik voelde me ook vaak als iemand die heel nadrukkelijk hulpeloos buiten de film stond en compleet zonder zonder ingang naar binnen. Laten we het midden zoeken qua waardering.