Thunderpants (2002)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Familie

geregisseerd door Peter Hewitt
met Rupert Grint, Simon Callow en Stephen Fry

Patrick Smash, een 11-jarige jongen, heeft het geweldige talent om winden te laten. Zijn enige echte vriend is Alan A. Allen, die ook een afwijking heeft, hij heeft geen reukvermogen. Alan doet uitvindingen en op een dag maakt hij een speciale broek, waarmee de uitlaatgassen van zijn vriend worden opgeslagen, de Thunderpants. NASA is zeer onder de indruk en ze vragen Alan daarom om de medewerkers van een ruimtestation te redden.

avatar van lorelei
Hee! Heb je hem gevonden? Of is dat die bewerkte?

avatar van NERD
das mijn "zelfgemaakte"

Dus als iemand het origineel kan vinden, stuur hem even door via het 'corrigeer' linkje onder het verhaaltje.

(hoop overigens niet dat je copyright problemen krijgt met dit Jordy, weet niet hoe dat werkt)

avatar van tovenaar
Cool idee --> Een 11-jarige jongen heeft het geweldige talent om winden te laten.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
beter plaatje anyone?

kappeuter (moderator)

avatar van tovenaar
Prive-plaatjes gelden niet

FisherKing
Fantastisch plaatje Zelden iemand van 11 gezien die er zo oud uitziet.

FisherKing
fotopic... Een film plaatje.
In ieder geval leuke kritiek: "This movie should be shown in prisons so that inmates have a good reason to never return. "

Is er al een smiley die winden laat ?

Even serieus : iedereen kent toch het verhaal van de beroemde petomaan, die in Parijs optrad ?
Volgens mij is dat verhaal ooit verfilmd.

FisherKing
hugohei, klopt. dat is verfilmd door Pasquale Festa Campanile en heet Il Petomane uit 1983. De film gaat over het leven van Joseph Pujol en speelt rond 1900.

Precies : Pujol. Dankje.
Hij kon de Marseillaise toeteren, dacht ik. Van achter dus.

GerwinF
De enige 2 die talent voor scheten hebben zijn die gasten uit La Soupe aux Choux.

Precies : Pujol. Dankje.
Hij kon de Marseillaise toeteren, dacht ik. Van achter dus.

Konden we een jaar of wat geleden zien in het theater met Porgy Franssen als petomaan.

Omdat ik regelmatig met m'n broertje naar kinderfilms ga heb ik er al heel wat gezien. Het basisgegeven van deze film is misschien leuk, maar de film zelf is niet leuk.*

ThaNick
ik heb via de "corrigeer" button, even de goede poster geupload

Ik heb namelijk zelf even de DVD-cover ingescand, en aangepast tot poster-formaat

avatar van Regan_Robbie24
'k heb hem gekocht omdat Rupert Grint erin zat, en in harry potter is hij kei goed! maar hierin.... niet zo. 'k vind het nog altijd zonde van mijn geld! domme actie! maar niet voor de hele film sommige stukjes zijn wel leuk, daarom een 3! voor de grappige dingen dan!

Prissie
Ik vind hem niet geweldig

Movie_Diva
Ik heb hem gehuurt omdat Rupert Grint erin zat.In Harry Potter doet hij het goed.Maar hier kan ik niet positief zijn.Verder vind ik de film enorm onsmakelijk.En die Patrick Smarsh ziet er oud uit voor zijn leeftijd.Ze hadden hem beter 13 kunnen noemen.Ik vind het een domme film.

film_kaza
mooi?, nee
grappig?, absoluut niet
dramatisch of iets anders?, nee
alleen leuk genoeg om uit te kijken, maar tijdverspilling om te kijken. 1,5

avatar van %%%%%%
Deze film is saai en erg nep.En er zit erg slecht acteer werk in.En deze film Boeit helemaal niet. Maar de kinderen van ongeveer 4 tot 6 jaar.Zllen deze film mischien wel leuk vinden daarom 1 ster

Weirdo Wizzy
Ongelooflijk. Ik val bijna al val mijn stoel van de filmbeschrijving. Wat een lol zeg. wahahah. Die eerste zin alleen al. Prachtig toch

avatar van tommykonijn
Oké misschien niet de beste Film die je zou kunnen bedenken maar een 1,71 vind ik toch wel heel erg laag, Verdiend een gemiddelde van een 2,60 ofzo, Veel fantasie akkoord en het begin vind ik niet zo Goed als die baby door de lucht vliegt, Je ziet duidelijk dat het een pop is en de special-effects waren misschien ook niet zo geweldig maar ik vind toch dat er prima geacteerd wordt door Rupert Grint (Harry Potter) verder vond ik dat het Verhaal een beetje raar was en ik dacht dat ik hier alleen maar WC grappen in zou vinden (Aangezien het gemiddelde) maar het viel nog best mee eerlijk gezegd want er waren genoeg momenten dat ik kon lachen zonder dat het een WC grap was, Verder was de cast ook helemaal niet verkeerd, Voor volwassenen kan het inderdaad erg saai en nep zijn en ik vind dat ook wel soms maar ik vind het toch ook een pluspunt als ik hem beoordeel voor de kinderen en vandaar toch een half punt hoger.

avatar van biosmovie
Die Bruce cook acteert pijnlijk slecht, maar Rupert zat wel aardig in zijn rol. Soms wat vaag allemaal en van de special-effects moet de film het niet hebben maar toch kon ik me prima vermaken met dit. 2,5**

avatar van jumpstylemovie
Ongelovelijk dat dat Ron van Harry Potter is.

avatar van P8rb
Erg matigjes allemaal, natuurlijk meer iets voor kinderen van maximaal 10 jaar. Nogal storend waren de voice-overs, dit kan een film altijd behoorlijk vervelend maken. Verschrikkelijk dat ze dat doen. Voor de rest was de film maar belachelijk, flauw en vooral heel slecht geacteerd.

Ik zat me trouwens ook af te vragen of ik Ron nou zag uit Harry Potter, ja dus. Het geheel valt uit te kijken maar allesbehalve goed. 2 sterren geef ik hem en dan ben ik heel mild. 1000ste stem trouwens!

avatar van lars-pixar
sweet!

avatar van narva77
Dit was de slechtste film uit mijn leven.....Ooit!

Nee hoor, bij lange na niet. Ik heb véél slechtere gezien.
Wél leuk: De spoofs op "2001: A Space Odyssey" en "The Right Stuff"!

avatar van lars-pixar
Een erge grauwen sweer in die film zeg, misschien komt dat omdat die in Duitsland is gemaakt. verhaal erg simpel.Casting is wel goed gedaan, acteurs spelen een beetje matig, veder leuk voor de jeugd. 2,0*

avatar van Ayres
Ik moet bekennen dat ik deze film al 2 keerheb gezien. Zo slecht dat hij leuk is! En met Stephen fry! Hoera!

avatar van FlorisV
Was dit destijds geen "knallende" hit in de bioscopen? Die insloeg als een rookbom? Met een "knetterende" box office? Dit moet toch wel de ergste boutfilm zijn sinds tijden? Shit kun je het niet noemen, nou ja in gasvorm dan...