• 8.607.839 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Shaggy Dog

"It's going to be a ruff day."

Advocaat Dave Douglas (Tim Allen) heeft nauwelijks tijd voor zijn vrouw en kinderen, aangezien hij druk bezig is met een zaak rondom een geheimzinnig dierenlaboratorium. Als zijn dochter uit protest tegen de experimenten in het laboratorium een 300 jaar oude hond uit Tibet mee naar huis neemt, wordt haar vader door deze hond gebeten. Deze beet zorgt ervoor dat Dave's lichaam uit het niets in een hond veranderd. Zo krijgt Dave letterlijk een andere kijk op zichzelf, maar ook op zijn gezin. Hij ontdekt dat hij een betere vader wil worden, maar moet eerst zo snel mogelijk Dr. Kozak ontmaskeren.

imageimageimageimage

Judge Claire Whittaker

Justin Forrester's Attorney

avatar van dragonlady1982

dragonlady1982

ik heb deze gisteren gezien en ik vond het

wel een leuke en grappige film.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Tim 'ik kan maar één rol spelen' Allen speelt de zoveelste filmvader die teveel werkt en geen tijd heeft voor zijn vrouw en belabberd acterende kinderen. Maar hij krijgt gedurende de film een ander beeld van ze en wil koste wat kost een betere vader worden. Ondertussen is hij ontslagen als advocaat, maar wil toch proberen de zaak te winnen. Hierbij mijn welgemeende complimenten voor de schrijvers van het script. Zelden zoveel originaliteit in één film gezien. Bravo.

Maar ook verder is Shaggy Dog maar een erg matig product. Humor van het 'hij scheurt uit zijn broek' niveau, acteerprestaties beneden niveau en praktisch alle grappen en 'plotwendingen' zijn door een kind nog te voorspellen. Enkel de rol van Downey Jr. was in het begin nog best geestig, maar bleek veel te groot te zijn. Desondanks was hij de enige die er nog een beetje wat van wist te maken; de rest van de cast, de regisseur en met name de scriptschrijvers hadden blijkbaar totaal geen zin om ook maar een beetje moeite te doen.

1,5 sterren.

avatar van markie1978

markie1978

Chainsaw schreef:

Ik vond het script helemaal niet zo geweldig? Ik vond het echt een bagger film, en dat voor de zaterdag avond. Kinderen vinden het zelfs een saaie film, dus ja dat zegt genoeg.

Het script kan een kind van 10 ook bedenken.

Snap werkelijk waar niet dat je het script van deze film zo de hemel in prijst.

avatar van Lexcoaster

Lexcoaster

Je hoeft de rest van z'n bericht niet eens te lezen om te begrijpen dat hij het sarcastisch bedoelt. Vooral wanneer het erna zegt: "Maar ook verder is Shaggy Dog maar een erg matig product." Sarcasme dus, het script vind hij dus alles behalve origineel.

avatar van ILDIB

ILDIB

Nog best aangename film, zeker de renscenes zijn goed. Jammer van het einde, t blijft disney he..

avatar van Hannibal

Hannibal

Oooh, wat een ellende. Pratende gemuteerde beesten, een ontzettende flutacteur als hoofdrolspeler, en de scénes die grappig horen te zijn waren zo pijnlijk niet grappig. Een slechterik met een lager IQ dan B100 uit Bassie en Adriaan. Slechte CGI, sowieso al geen voorstander van, maar dit was wel heel triest. U begrijpt, geen aanrader wat mij betreft, behalve om op DVD aan je ergste vijand cadeau te doen.

avatar van Druton

Druton

markie1978 schreef:

Het script kan een kind van 10 ook bedenken.

Snap werkelijk waar niet dat je het script van deze film zo de hemel in prijst.

Volgens mij was dat sarcastisch

avatar van Fixi88

Fixi88

Saaie film die bijna geen moment grappig is. De hond ziet er zwaar nep uit. Nee, niet mijn soort humor.

avatar van SubzeroX

SubzeroX

sommige momenten doen mij erg denken aan The animal met adam sandler dus erg orgineel ist niet

avatar van Zizzo

Zizzo

bagger, niet leuk of grappig of boeiend.

avatar van Spetie

Spetie

Een erg slechte film, die pretendeert een komedie te zijn, maar die helaas echt nergens leuk wordt. Dat is voral te danken aan Tim Allen, die pijnlijk ongrappig is, in deze voorspelbare familiefilm. Verder zijn de effecten vaak ondermaats en is het af en toe net wat te duidelijk te zien welke dieren nep zijn en welke niet. Verder zijn de persoanges allemaal erg standaard en typisch Amerikaans. Downey Jr. is de enige die zich een beetje aan de malaise onttrekt, maar ik vraag me wel af wat iemand als hij in een film als deze te zoeken heeft. Flauw, slap en mat, dat lijkt me wel de juiste bewoording voor deze film en stop Allen alsje blieft nooit meer in een komedie, want grappig is hij immers niet.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Typische familie komedie met Allen. Niets vernieuwends en ook nog eens onleuk. Krijgt nog een 1,5.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Formuletroep. Wie dacht er uberhaupt ooit dat een hond in de hoofdrol leuk was? Er schieten me nu allemaal erg pijnlijke voorbeelden te binnen zoals Beethoven en Air Bud en qua gebrekkige kwaliteiten doet The Shaggy Dog daar niet voor onder. Sowieso is Tim Allen ook wel de meest voor de hand liggende en irritante keus voor deze rol. Ik kan me herrineren dat ik tegen het einde van de avond met de nodige alcoholische consumpties nog een kleine sympahieke grinnik heb losgelaten dus dat werkt hem dan in mijn beoordeling nog in het voordeel. Maar ja, gewoon absolute stront.

avatar van skipy05

skipy05

Ooit al eens gezien. Verhaal is gewoon. Tim Allen maakt de film toch wel goed. Zaten wel grappige stukken in.

avatar van rotjuh

rotjuh

Tja 4 sterren van mij...maar ik ben dan ook groot fan van Tim Allen.

Tim maakt elke film tot een feestje(ook al is hij in bijna elke film "zichzelf")

Erg leuk gemaakte komedie echte feel good movie om met het hele gezin naar te kijken.

Leuke cast, leuk acteer werk en ook erg leuk hoe Tim in de hond "zit"

Echte aanrader.... als het je genre is natuurlijk.

avatar van puckb96

puckb96

Leuke hondenfilm. Ook heel wat humor. GENIAAL! Ik vind Tim Allen ook heel leuk spelen.

avatar van Machete23

Machete23

voor kinderen een leuke film

avatar van Dick2008

Dick2008

Het is een remake van een film uit 1959. Typisch Disney-film. Tim Allen doet het in deze film veel beter dan in andere films die ik tot nu toe van hem heb gezien. In de serie Home Improvement vind ik hem nog steeds het beste.

Zeer goede eerste helft (waarvoor 4.0) waarna de film toch steeds meer achteruit gaat. Ik lag wel dubbel tijdens het gedeelte dat Allen in de lift staat en de drugshond die in zijn achterste zit te snuffelen. Het verhaal wordt echter nogal slecht uitgewerkt waardoor ook wel vraagtekens oprijzen. Met die andere dieren erbij was ook niet zo leuk. Wel een grappige hond die ze gebruikt hebben in de film. De tweede helft is dus een stuk minder. 4.0/3.0.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

"Don't worry about the FDA. There's nothing that money can't handle"

Het zou je maar gebeuren: moet je niets van honden hebben en dan wordt je er zelf een.

Een drukbezet advocaat heeft een beetje een hekel aan honden in zijn buurt (naast dat hij geen tijd en aandacht meer besteedt aan zijn vrouw en kinderen, maar dat terzijde) en wordt vervolgens langzamerhang een hond qua gedrag: alles besnuffelen, mensen likken, hijgen met tong uit mond, grommen en noem maar op, best een grappig gegeven De CG en actiescenes vond ik ook wel ok.

Voor mij was het vaak een beetje flauw qua humor, slechts soms iets scherper.

Wel een leuk aanbod aan one-liners: "I'm not a bad dog, I'm just a terrible human. Got to make this better."

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Best een leuke Disneyfilm, en hoewel het zoetsappig, voorspelbaar en een beetje kinderachtig is vond ik het niet slecht. Maar dat weet je van te voren als je een Disney film gaat kijken. Tim Allen is geknipt voor de rol en doet het best leuk. De rest van de cast doet het ook niet onaardig. 3 sterren

avatar van Pantoffel

Pantoffel

Ik vond hem verrassend goed meevallen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke en grappige film die lekker wegkijkt, prima vermaak.

avatar van maurice32

maurice32

SubzeroX schreef:

Je bedoelt zeker Rob Schneider.