Tôkyô X Erotika: Shibireru Kairaku (2001)

Alternatieve titels: Tokyo X Erotica | トーキョー×エロティカ

Japan
Thriller / Erotiek

geregisseerd door Takahisa Zeze
met Yuji Ishikawa, Takeshi Ito en Mayuko Sasaki

In 1990 komt Kenjo bij een terroristische aanslag om het leven. Vriendin Haruka wordt vermoord terwijl ze aan het werk is als prostituee. In 2002 komen de twee elkaar tegen. Hoe is het mogelijk als beide dood zijn?

avatar van wendyvortex
Arty soft-porno. Met een opwindende trio-scene en een bizarre scene met een waterpistool en sperma.
Verder een hoop gehijg en wat minder boeiende scenes.

avatar van flowerpower1946
Verwarrende film, hangt als los zand aan elkaar.
Erotiek soms lachwekkend amateuristisch in beeld gebracht.
Sperma door een waterpistool? Voor hoeveel weken heb je nodig om een waterpistool te vullen en wat te zeggen over de vloeibaarheid?
Dit geeft aan wat het ero-niveau is van deze film, bijzonder laag.
Ik zal geen tweede keer naar deze film kijken.

Jammer.

Tussen het pinku gebeuren z'n een klein, ruw diamantje. Geen film die bij mij 4* zou halen, maar wel eentje in de 3*-3.5* range. Zeze's talent is duidelijk, er is voldoende intrige en hoewel het allemaal aardig goedkoop oogt (maar da's eigen aan de pinku), weet hij toch enige visuele flair mee te geven.

Maar dat zijn enkel de tussenstukjes. Vanwege het pinku format is de film erg stop-and-go, en elke pinku scene doorbreekt de intrige telkens weer. Het helpt ook niet dat die scenes nogal ongeïnteresseerd en flauw geschoten zijn. Dat is nu eenmaal wat je krijgt bij dit soort films natuurlijk, maar die wetenschap maakt de film zelf er niet beter op.

Voor Zeze allicht een soort van vingeroefening voor het serieuzere werk. Zo voelt het ook echt. Braaf z'n nummertje opvoeren zodat hij voldoet aan de regels van het format, verder de film maken die hij wou maken. Allicht heeft het hem in z'n verdere carriere geholpen, maar het resultaat hier is erg matig.