Marco Polo (2007)

Avontuur

geregisseerd door Kevin Connor
met Ian Somerhalder, Brian Dennehey en B.D. Wong

Zijn persoonlijke reis heeft de Europese kijk op de wereld voorgoed veranderd. Dit is het ware verhaal van de Venetiaanse ontdekkingsreiziger Marco Polo en zijn moeilijke tocht naar het Oosten - en naar onbekende gebieden. Zijn leven was letterlijk een groot avontuur.

Heb me kapot zitten ergeren aan deze film!! Bijna komisch gewoon zo slecht.

Geschiedkundig erg interessant onderwerp,maar wat deze filmmakers ervan gemaakt hebben is grabbel werk. Een typisch voorbeeld van een low budget film die niet low budget mag lijken. Dus, bijzonder slecht acteerwerk, waardeloze decors en hoe de acteurs er uitzien is al helemaal belachelijk, 2 euro fopwinkel-achtige opplak baarden etc. maken het helemaal kompleet. Om nog maar te zwijgen over dat verschrikkelijke neppe Italiaanse accent. Daarnaast duurt het allemaal gewoon veel en veel te lang.

kortom, zonde van mijn tijd. 0,5*

avatar van crowdsurfer
Vond het een ontspannende film die zeker en vast gezien mag worden. De acteursprestaties zijn misschien wel iets minder dan in de populaire films maar de landschappen en dergelijke waren wel adenbenemend mooi.
Zeker de moeite om een namiddag mee door te brengen.

avatar van hel1
Ik ben het ook absoluut niet eens met je beamerman, ik vond het juist een plezierige verassing. Juist omdat er met zo weinig geld nog zo'n mooie film gemaakt is. Het verhaal bevat alles: avontuur, romantiek etc. En natuurlijk de prachtige landschappen die het het kijken alleen al de moeite waard maken.

avatar van kirk douglas
Jammer dat een goede acteur als Brain Dennehey in zulke vuilnis speeld.

avatar van Velazques
De vraag of het geschiedkundig juist is, volgens de Chinezen komt Marco Polo nergens in hun geschiedschrijving voor. En ze hielden alles nauwkeurig bij. Een mager 5je