Beed-e Majnoon (2005)

Alternatieve titels: The Willow Tree | Weeping Willow

Iran

geregisseerd door Majid Majidi
met Parviz Parastui, Roya Taymourian en Afarin Obeisi

Youssef, een succesvolle professor op een universiteit, is sinds zijn achtste levensjaar blind. Dan herwint hij door een operatie in Parijs plots zijn gezichtsvermogen. Er gaat een wereld voor hem open, maar Youssef heeft grote moeite om te gaan met deze ingrijpende verandering. Hij worstelt met zijn verwarring en aangewakkerde verlangens.

avatar van Paalhaas
Hier ben ik erg benieuwd naar. Majidi heeft me nog nooit teleurgesteld, eigenlijk. Maar hoe of waar ik deze zou kunnen gaan zien, vraag ik me af.

avatar van rokkenjager
Ik ben ook zeer benieuwd....de plot klinkt erg interresant, jammer dat de iraanse films zo moeilijk te krijgen zijn.....met een wacked-beeld kwaliteit en een Engelse ondertiteling neem ik al genoeg.

avatar van Paalhaas
Toch alweer 3 jaar oud deze film, gaan we hier nu eindelijk eens wat nieuws over krijgen?

avatar van Paalhaas
Het goede nieuws: New Yorker brengt deze film op DVD uit.
Het slechte nieuws: Onze grote vriend Gary Tooze is er niet zo over te spreken.