Las Lloronas (2004)

Mexico
Drama / Thriller

geregisseerd door Lorena Villarreal
met Rosa María Bianchi, Francisco Gattorno en Tina Romero

"Las Lloronas" is een adaptatie van de legende van "La Llorona" (De huilende vrouw). Het is gebaseerd op het verhaal van drie generaties van vrouwen binnen een Mexicaanse familie. Vervloekt door "La Lorona", vechten deze vrouwen om de situaties te overwinnen die zich ten gevolge van deze legende voordoen. Door de strijd die deze vrouwen onder ogen zien, moeten zij uiteindelijk op termijn met het lot geconfronteerd worden.

avatar van Mac Hammer Fan
Er zijn al heel wat Mexicaanse horrorfilms gemaakt naar de legende van "La LLorona". Deze van Lorena Villareal kreeg een nominatie voor een MTV Movie Award in Mexico één jaar na zijn release. Hij is uit op DVD in de States.