Shoppen (2006)

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Ralf Westhoff
met Sebastian Weber, Anna Böger en Felix Hellmann

Achttien singles, negen mannen en negen vrouwen, nemen deel aan speed-dating. Een evenement waarbij men elkaar leert kennen binnen vijf minuten. Een race tegen de klok dus om jezelf als het ware te verkopen. Achttien personen die slechts één ding gemeen hebben: het vinden van een partner. De gespreksonderwerpen gaan over cappuccino, allergieën, consumentengedrag, lijnbussen, katalysatoren, fruitmanden, goede en slechte dagen, nachtmutsjes, designer-kleding, eenzaamheid... de lijst met afgezaagde en oninteressante onderwerpen is te lang om op te noemen. Toch lijkt de hoop op romantiek bij de singles die dag niet compleet verdwenen te zijn.