• 8.258.916 stemmen

Geregisseerd door: Erick Zonca

Met onder meer: Tilda Swinton, Saul Rubinek en Kate del Castillo

Releasedatum: 14 augustus 2008

Plot Julia

Julia (Tilda Swinton) leidt een eenzaam en onrustig bestaan. Ze besluit haar alcoholverslaving aan te pakken en bezoekt een bijeenkomst van de anonieme alcoholisten. Daar ontmoet ze een jonge Mexicaanse vrouw, die haar zoon niet meer mag zien. Julia besluit de jongen te ontvoeren om hen weer te herenigen. Maar als de Mexicaanse vrouw plots spoorloos verdwijnt, zit Julia diep in de problemen. Ze besluit de ontvoering voort te zetten en gaat op de vlucht, met de grootvader van de jongen op haar hielen.

imageimageimage

Theunissen

Best wel een aardige film met een uitstekend acterende Tilda Swinton (ze ging ook nog regelmatig uit de kleren ). De film duurt best lang maar verveelde eigenlijk niet. Sterker nog hij wist me best goed te boeien en het einde vond ik prima. De beelden zagen er ook best fraai uit.

Tarkus

Misschien is de film iets te lang, maar het bekijken ervan ging toch vlot en had op geen enkel moment de indruk dat de film te langdradig was.

Maar wellicht heeft dat te maken met de prachtige vertolking van Tilda Swinton, echt een sublieme vertolking die ze hier neerzet, en ze speelt elk andere acteur in deze prent helemaal naar huis.

Prima film dus, die een 4 sterren dik verdiend, het hadden er meer kunnen zijn hadden alle rollen het niveau van Swinton gehaald.

avatar van nightbreed

nightbreed

De film heeft een zeer fris en origineel script, ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer zo verrast was door het script van een film. De hoofdrolspeelster vond ik meesterlijk, ze was zo overtuigend dat ik haar bijna voor alles en nog wat wou gaan uitmaken. Het jongentje deed het helaas wat minder. De film begint als een redelijk zwaar en sterk drama en krijgt op het einde steeds meer thiller-elementen. Het einde vond ik een beetje TE en daar ergerde ik me een beetje aan terwijl de aftiteling was begonnen, maar nu ik de film goed heb laten bezinken denk ik er toch wat positiever over. Gister dacht ik een 4 omdat het einde me niet aanstond maar nu denk ik toch zeker een 4,5.

avatar van kanjertje

kanjertje

Vond het eerder een komische film dan een thriller.

Doch verre van slecht.

avatar van Miss Sway

Miss Sway

Goede actrice is Tilda Swinton toch, was ik wel van onder de indruk. De film is leuk maar komt wat chaotisch op me over.

avatar van Bitbyter

Bitbyter

redelijke film maar het is geen thriller maar een drama.

avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

Saaie film en verre van een thriller volgens mij.

avatar van Movsin

Movsin

Wat er allemaal leeft aan de rand van onze maatschappij !

Goede film met m.i een uitstekende Tilda Swinton, die met een César-nominatie beslist onvoldoende in de prijzenpot valt.

Mogelijks is de film wat langdradig zodat middenin de spanning wel even wegebt maar toch in zijn geheel boeiend.

Hetzelfde thema uitgebracht door en met grotere namen zou een kassucces geweest zijn wat betekent dat het plot best origineel is, de uitwerking echter een tikkeltje spankracht mist.

LoTroPan

Dat jongetje speelde soms niet goed mee , iemand mee eens ?

avatar van K. V.

K. V.

Aan de korte inhoud te lezen had 'k een zielig drama verwacht over een alcoholiste, maar is deze anders uitgedraaid.

Eerst en vooral is Tilda Swinton erg opvallend in deze rol. Meestal speelt ze nogal droge, eerder saaie/stijve rollen, maar hier was het precies good girl, gone bad. Een fuifbeest, grofgebekt en ze loopt zelf volledig naakt in beeld. Een verademing Ze draagt dan ook de volledige film.

Het verhaal is dus veel meer dan een saaie kidnapping, tevens ook een roadmovie, bevat ook enkele onverwachte wendingen en een geslaagd einde.

Dit was toch wel een serieuze verrassing, dus verwacht niet direct een drama, maar veel meer!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Niet dat Tilda Swinton mijn favoriete actrice is, maar ze heeft wel enkele mooie rollen gespeeld. Als Julia kan ze mij echter niet echt boeien en de film gaat dan ook qua gevoel mij compleet voorbij. Ik zie hier niets in. Nochtans heeft het een boeiend verhaal mee, maar ik denk dat het personage te weinig sympathie in zich heeft om als kijker mee te leven. Origineel een boek ook, wat beter werkt dan deze verfilming. Niet echt mijn ding, al is het ook weer niet zo slecht gemaakt.

avatar van 93.9

93.9

Ander half uur was genoeg geweest voor deze toch al niet al te interessante film..

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Dat Tilda Swinton een veelzijdige actrice is bewijst ze hier eens te meer in deze onderhoudende roadmovie .

Als eenzame alleenstaande vrouw met drank en relatieproblemen die haar leven niet op de rails krijgt en in haar wanhoop met het krankzinnige plan komt om 'n 8-jarig jongetje te kidnappen, hetgeen volledig uit de klauwen loopt, zet ze ook hier weer 'n sterke en geloofwaardige rol neer.

Eigenlijk is het meer 'n soort van Swinton-one woman show met verder nog wat figuranten om mee te sparren. Ondanks de lengte weet de film daarom, en mede door het goede scenario, tot het einde te boeien.