Ceux Qui Restent (2007)

Frankrijk

geregisseerd door Anne Le Ny
met Emmanuelle Devos, Vincent Lindon en Yeelem Jappain

Een man en een vrouw ontmoeten elkaar op één van de moeilijkste momenten in hun leven en doen er alles aan om niet verliefd te worden. Vijf jaar lang al vecht Cécile, Bertrand's vrouw, tegen kanker. Bertrand krijgt het moeilijk en twijfelt of hij samen met zijn vrouw kan blijven opboksen tegen de verschrikkelijke ziekte. Zijn liefde wordt trouwens zwaar op de proef gesteld. Op een dag in het ziekenhuis ontmoet hij Lorraine, die sinds kort ingetrokken is bij haar vriend om vast te stellen dat ook hij kanker heeft. Lorraine is niet zeker dat haar liefde sterk genoeg is om dit allemaal aan te kunnen. Bertrand en Lorraine beginnen steeds vaker met elkaar op te trekken. Ze steunen elkaar in deze moeilijke tijden, bieden elkaar een schouder om op uit te huilen. Hoezeer ze zich er ook tegen verzetten, de verliefdheid steekt de kop op.