The System (1953)

Misdaad / Film noir

geregisseerd door Lewis Seiler
met Frank Lovejoy, Joan Weldon en Robert Arthur

Het hoofd van een syndicaat in een grote stad, John Merrick, is het doelwit van een onderzoek dat gestart is door een krant. De eigenaar van die krant gebruikt dit doel om de relatie die John Merrick met zijn dochter heeft af te breken. Wanneer hij opgeroepen wordt om te getuigen tijdens een rechtszaak, breekt John eerst het vijfde gebod van de Amerikaanse grondwet. Maar een serie van persoonlijke problemen en het besef dat zijn syndicaat hem laat stikken, leidt tot een abrupte verandering van gevoel op de getuigenstoel.

avatar van Dogie_Hogan
Verschijnt op DVD-R bij Warner Archive.