• 8.226.749 stemmen

Woman in Hiding (1950)

Film noir / Thriller | 92 minuten

Genre: Film noir / Thriller

Alternatieve titel: Verdwenen Vrouw

Geregisseerd door: Michael Gordon

Met onder meer: Ida Lupino, Stephen McNally en Howard Duff

IMDb beoordeling: 6,9 (784)

Over Woman in Hiding

Iedereen neemt aan dat Deborah Chandler Clark na een auto-ongeluk is overleden. Het ongeval was echter opzet en is mislukt. Deborah is namelijk nog springlevend, maar ze voelt zich ongelukkig. Deborah had op haar bruiloft de verschrikkelijke waarheid over haar nieuwe echtgenoot Selden Clark ontdekt en ze wilde daarom zelfmoord plegen. Selden heeft haar vader John Chandler vermoord en door vervolgens met haar te trouwen heeft hij nu feitelijk het bedrijf van haar vader in handen, waar hij daarvoor manager was. Nu moet Deborah vanwege haar doodsangst onderduiken. Omdat hij een beloning heeft uitgeloofd, is ze is bang dat de achterdochtige Selden ooit haar schuilplaats zal kunnen achterhalen, ondanks dat ze nu geblondeerd is. Op een dag wordt Deborah herkend door de kioskbediende Keith Ramsey.

imageimage

Salesman with Drum

Train Conductor

avatar van ToNe

ToNe

Heerlijk manipulatief begin om de kijker gelijk in verwarring te brengen.

We zien Ida Lupino in een paniekerige toestand haar auto het water in rijden.

Daglicht, auto wordt uit het water getakeld en we horen Lupino zeggen dat het haar lichaam is, die zij zoeken. Kunnen doden spreken (Sunset Blvd, ook uit 1950) of zijn we slachtoffer van selectief tonen?

Lupino's flashback resumeert gelukkig de gebeurtenissen die leiden tot het ongeluk (aan het begin), om daarna verder te gaan in de tegenwoordige (film)tijd.

Woman in Hiding is een goede thriller met Ida Lupino, die is overgeleverd aan de vertrouwen van anderen in haar. Vergelijkbaar met de netelige, onzekere situatie waarin Mia Farrow als Rosemary gevangen zit.

avatar van clubsport

clubsport

best een vermakelijke thrilller waarin lupino word belaagd door haar man die uit is op het familiebedrijf van haar vader ..

Jammer dat het verhaal niet al te geloofwaardig word uitgewerkt , met name het gegeven dat ze bv anoniem de politie een tip had kunnen geven om de remkabels van haar auto te laten checken .

voor de rest is het best een spannende film en boeiend tot het einde .