• 8.262.364 stemmen

Alternatieve titels: Every Night Dreams / 夜ごとの夢

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Mikio Naruse

Met onder meer: Jun Arai en Teruko Kojima

IMDb beoordeling: 7,1 (539)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Yogoto no Yume

Omitsu, een barjuffrouw, probeert haar zoon te steunen met hulp van haar echtgenoot, de niksnut, Mizuhara. Op een avond komt Mizuhara op een ongemanierde manier thuis en Omitsu wordt razend en dwingt haar echtgenoot om een baan te zoeken. Wanneer hun zoon gewond raakt bij een auto-ongeluk, besluit Mizuhara, wanhopig om aan geld te komen, het te gaan stelen.

image

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Het 'drama' in de genreaanduiding kan duidelijk worden aangevuld met 'komedie', er is wel een sociale ondertoon, maar de schattigheid van het zoontje voert toch de boventoon - zeker in het begin. De film mist een beetje finesse om goed te werken. 'Koddig' is het woord dat ik zou gebruiken. Vaardige, maar weinig bijzondere Silent Naruse wat mij betreft.