Home for the Holidays (1972)

Alternatieve titel: Deadly Desires

Horror / Mystery

geregisseerd door John Llewellyn Moxey
met Jessica Walter, Sally Field en Jill Haworth

Vier zusters worden rond Kerstmis door hun vader naar het ouderlijk huis geroepen. Hij denkt dat zijn huidige vrouw hem langzaam wil vergiftigen. Hoewel de zusters twijfels hebben over de beschuldigingen die hun vader uit, wordt het spoedig duidelijk dat iemand de meisjes eveneens het zwijgen wil opleggen! Maar wie kan het zijn? De oudste dochter Alex, die altijd een beschermende rol heeft aangenomen over haar zusters? De mooie Frederica, die door de zelfmoord van haar moeder is getraumatiseerd en aan de drank verslaafd is geraakt? Of Jo, een zelfzuchtige en losbandige echtgenote die niet kan wachten om te scheiden? De lieve en onschuldige Christine, de kleindochter in de familie? Of Christine zelf, die vroeger veroordeeld is geweest voor moord? Of nog iemand anders?

avatar van brucecampbell
Met een jonge Sally Field.

Was best eng in 1972.

avatar van Friday the 13 th
Een pre-slasher. De film bevat heel wat slasher elementen (de gele regenjas en de riek, de scène in de kast,...), doch zeker niet overtuigend als horrorfilm. Overgeacteerd en dit moet wel de enige film zijn die ik ken waar het maar bleef bliksemen.

De film zou eigenlijk een update mogen krijgen. Remake-train , waar blijf je? Tjoouh Tjouh!

avatar van mikey
An ABC tv premiere in 1972. Een hele ouwe slasher met een typisch moordwapen bovendien. Heb ik dan eindelijk de missing link gevonden???? Eigenlijk, alle slasher cliches komen hierin terug.

Al waren slashers in Italie toen al heel wat ruiger. deze film is tamelijk truftig en fatsoenlijk. Maar dat heb je al gauw met familie flicks van aaron spelling.

De engste scares waren de momenten dat sally de keuken binnenliep en dan keer op keer geconfronteerd werd (donder n bliksem) door een koffiezettende dame. Maar dat is eigenlijk helemaal niet eng. De finale is wel weer classic. En de achtervolging van sally was . Moxey heeft beter gerne stuff gemaakt. Maar wist van wanten.

avatar van mikey
Friday the 13 th schreef:
waar het maar bleef bliksemen.!
vorige week zag ik unhinged waarin de bliksem permanent werd gebruikt als afleidingsmanouvre om eens heerlijk te editen. Geen aanrader trouwens. Die film lijkt wel heel erg op deze film.

Edit: heb je al gezien