Firecracker (1981)

Verenigde Staten / Filipijnen
Actie / Drama

geregisseerd door Cirio H. Santiago
met Jillian Kessner, Darby Hinton en Ken Metcalfe

Susanne Carter is een karate-instructrice uit Los Angeles die op zoek gaat naar haar vermiste zuster in de Filipijnen. Daar ontdekt ze een illegale arena waar gevechten worden gehouden op leven en dood.

avatar van mikey
Karatebabe legt spontaan het archipel plat!
Let op de scene waarin de dame al knokkend uit de kleren gaat.

avatar van zombie
Ik verbaas me toch enigszins over de lage score voor deze film. Sinds de vertoning van de trailer tijdens 'de Nacht van de Wansmaak' was ik hier al benieuwd naar en hij stelde niet teleur. Het verhaal is misschien dertien in een dozijn, maar hoe vaak zie je topless karate gevechten?
De soundtrack is ook erg tof al is hij volgens mij afkomstig uit Shogun Assassin. In ieder geval fijn voer voor liefhebbers van Grindhouse Cinema.