Too Many Husbands (1940)

Alternatieve titel: My Two Husbands

geregisseerd door Wesley Ruggles
met Jean Arthur, Fred MacMurray en Melvyn Douglas

Het is een jaar geleden dat Bill Cardew dood werd verklaard na een schipbreuk en zijn weduwe is nu getrouwd met zijn oude vriend en zakenpartner Henry Lowndes. Als Bill plotseling terugkeert van het eiland waar hij gestrand was, wat moet Vicky nu doen? Vicky, die bij beide huwelijken verwaarloosd werd, vindt het prachtig dat twee mannen nu om haar gunsten vechten en is niet van plan om snel een keuze te maken. Dit tot ongenoegen van Bill en Henry.

AHWA
Erg benieuwd naar. Jean Arthur is geweldig in Mr Smith van Capra. Stinissen, hoe was zij in deze film?

AHWA
Best een leuk filmpje. Niet te lang en met een vermakelijk script. Scenario's uit die tijd zijn toch wel uniek, zo schrijven ze ze nu echt niet meer. Qua razendsnelle dialogen komt alleen Woody Allen nog een beetje in de buurt, of zijn er meer die zulke dialogen tegenwoordig neerpennen zonder dat daarin gevloekt wordt? Volgens mij bijna niet.

Jean Arthur is een geweldige actrice en laat zien dat ze ook een komische rol aankan. Fred MacMurray uit het geweldige Double Indemnity doet het ook heel goed, Melvyn Douglas vond ik dan weer wat minder.

Ik hoop nog veel meer van Jean Arthur te kunnen zien, naast Laura Linney een van m'n favoriete actrices.