Velsignelsen (2009)

Alternatieve titel: The Blessing

Denemarken

geregisseerd door Heidi Maria Faisst
met Lærke Winther Andersen, Solbjørg Højfeldt en Mads Riisom

Katrine bevalt van een dochter, maar het algemene idee dat het jonge moederschap één van de mooiste dingen in een vrouwenleven zou moeten zijn gaat voor haar helaas niet op. Katrine krijgt geen emotionele band met haar baby, haar lichaam doet pijn en ze voelt zich raar. Als haar vriend Andreas kort na de geboorte van hun kind naar Amsterdam vertrekt voor zijn werk, komt ze erachter dat haar nieuwe rol als moeder haar niet past. Dat gaat bijna ten koste van haar baby. Wanneer haar moeder, met wie ze een moeizame relatie heeft, haar en vooral de baby te hulp schiet, blijkt het voor beiden niet eenvoudig een goede moeder te zijn.