Love at First Hiccup (2009)

Alternatieve titel: The First Time

Verenigde Staten / Denemarken
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Barbara Topsøe-Rothenborg
met Devon Werkheiser, Scout Taylor-Compton en Tania Verafield

De nogal 'simpele' Victor wordt verliefd op Anya. En dat is ook niet zo vreemd aangezien Anya erg mooi, erg rijk en populair is op school. Toch doet ze ook altijd wel aardig tegen Victor. Helaas voor Victor gaat Anya al met een ander rijk persoon: Peter, die zelfs al een peperdure auto heeft. Echter krijgen Victor en Anya wel gevoelens voor elkaar. Zou Victor's verlegen charme uiteindelijk de arrogantie van Peter kunnen overwinnen?

avatar van tommykonijn
From the producer of The Mask

avatar van biosmovie
Ik vind hem altijd wel leuk in ned's survival gids, dus misschien is deze dat ook?

Een leuke vlot wegkijkende film, met verassend leuke wendingen.

Troep, die eigenlijk de meest romantische american teen comedies niet(!) overstijgt

Semi goede romantische teen film met een paar grappige momenten in. Kijkt idd vlot weg.

avatar van RickZ
Puberale (romantische) komedie met totaal waardeloos en ongelooflijk verhaal.

Niet slecht iets beter dan verwacht. Redelijk standaard film maar niet al te dom gemaakt.

Best leuke vermakelijke film.
Gewoon 1x kijken en kan weer een paar jaar in de kast

avatar van FullMoon
De term 'waardeloos' is bedacht voor dit soort films.

beter dan verwacht eigenlijk een goede film voor een vrijdagavond! 3,5*

Grappig: de Deense regisseuse Barbara Topsøe-Rothenborg maakt een Amerikaanse remake van de Deense film "Kærlighed ved første hik" uit 1999. Ben benieuwd naar het resultaat.

avatar van henkula
er zat wat Engelse humor in en niet van die stomme rivaliteit die je meestal ziet in dit soort komedies, alles met mate.

avatar van tommykonijn
Eigenlijk weer een typisch Amerikaanse film die loopt volgens de standaard 'romcom-formule'. Het valt eigenlijk op dat de twee broertjes in de film het leukste zijn, de grappigste momenten waren dan ook afkomstig van hen. Er zaten wel meer leuke vondsten in de film, maar het geheel vind ik toch niet echt leuk. Er zitten tussendoor een hoop 'zever' momenten in de film die het geheel eigenlijk een beetje vervelend maken. Dit wordt nog eens benadrukt als je naar het einde kijkt, dit zie je namelijk al binnen de eerste 5 minuten van de film aankomen. Daarnaast hier en daar wat 'overacting' van sommige figuren die de film er niet beter op maakten. Al met al vind ik het toch maar een matige film. Het heeft zeker wel wat vermakelijke stukjes en ik heb ook wel eens (weliswaar zelden, maar goed) moeten lachen. Eigenlijk een van de leukere dingen aan de film is de opening (dus de begin credits; leuk bedacht vond ik). Maar helaas zaten er iets te veel clichés in die het voor mij een beetje verpesten.