Play It As It Lays (1972)

geregisseerd door Frank Perry
met Tuesday Weld, Anthony Perkins en Tammy Grimes

Maria Wyeth, een ex-model en actrice in tweederangsfilms, wordt na traumatische gebeurtenissen opgenomen in een ziekenhuis voor geesteszieken. Zij is gehuwd met de ontrouwe Carter Lane, een directeur die alleen tijd heeft voor zichzelf en haar jaren heeft veronachtzaamd. Maria raakt verwikkeld in een serie korte liefdesaffaires en wordt zwanger. Haar echtgenoot verlaat haar en zij besluit om abortus te plegen. Haar enige vriend tot wie ze zich kan richten is B.Z., een homofiele filmproducent. Maar de man is levensmoe en stelt haar voor om samen met hem zelfmoord te plegen.