Ha-Kochavim Shel Shlomi (2003)

Alternatieve titel: Bonjour Monsieur Shlomi

Israël
Komedie / Drama

geregisseerd door Shemi Zarhin
met Oshri Cohen, Arieh Elias en Esti Zakheim

De 16-jarige Shlomi woont tezamen met zijn rusteloze moeder, zijn broer die soldaat is, en zijn zieke grootvader. Hoewel hij het niet zo goed doet op school heeft Shlomi wel een zeer groot kook talent en kookt ook thuis. Wanneer de directeur van zijn huidige school dit ontdekt, wil hij Shlomi naar een kookschool sturen, maar Shlomi wil liever blijven om voor zijn familie te zorgen en om zijn grote liefde, zijn buurmeisje.

Heerlijke mix van komedie, drama en romantiek met veel grappige scènes en ijzersterke dialogen. Pure ontspanning die je met een goed gevoel achterlaat. Complimenten voor de uitstekende cast en voor regisseur Shemi Zarhin, die ook het script voor zijn rekening nam. Een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een lekkere feel good movie.