Yellow (2006)

Puerto Rico / Verenigde Staten
Drama / Muziek

geregisseerd door Alfredo De Villa
met Roselyn Sanchez, Bill Duke en D.B. Sweeney

Amaryllis Campos is een jonge, getalenteerde ballerina die haar armoedige huis in Puerto Rico verlaat om het geluk te beproeven in New York. Daar komt ze terecht in een stripclub waar ze, door haar sensuele bewegingen, al snel de meest gewilde stripper is. Amaryllis wordt verliefd op Christian, een van haar beste klanten. De liefde is wederzijds en Christian wil Amaryllis mee naar het buitenland nemen om samen een nieuw bestaan op te bouwen. Maar dan wint Amaryllis een auditie voor een Broadway productie en staat ze voor een onmogelijke keuze: met haar ware liefde mee gaan naar het buitenland of haar droom nastreven en een ster.

Wat een lekker ding is Roselyn toch! Mjam!

avatar van The_Game
Ik zag hem vandaag op mn werk liggen, hij trok wel mijn aandacht, dus ik denk dat ik hem van de week ga kopen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het verhaal is een onderwerp dat vooral tieners zal aanspreken: iemand die graag danst, naar een Amerikaanse grootstad trekt en droomt van de ultieme carrière. Films als dit hebben we al meer en beter gezien. Denk maar aan Save the last dance, Coyote Ugly, Step up, Raise your voice, Honey, ...

Deze film mist inhoud en wil mikken op dramatiek wat totaal niet lukt. Yellow is dan ook geschreven voor jonge kijkers maar de producers mikken met de erotische paaldansscenes naar een ouder publiek. Zo weet de film zelf niet waar het eigenlijk staat en gaat alles verloren.

Dergelijke films moeten ofwel dieper ingaan op het dramatische en de uitdieping van de personages, ofwel moet het gebruik maken van sterke muziek en een lichte dosis humor om er een aangename film van te maken.

Zeker geen aanrader en gerust over te slaan.

avatar van amanda22
EIgenlijk een kutfilm maar wilde henm toch afkijken.
Bagger opgebouwd en bagger eind!