The Company She Keeps (1951)

geregisseerd door John Cromwell
met Lizabeth Scott, Jane Greer en Dennis O'Keefe

Mildred Lynch wordt op borgtocht vrijgelaten. Joan ontmoet de aantrekkelijke Larry Collins en zij ontmoeten elkaar vervolgens vaker. Joan wordt verliefd op Larry, die echter ook goed bevriend is met Joan Wilburn, de Officier van Justitie, die haar heeft vrij gelaten. Het feit, dat Mildred hem niet verteld heeft, dat ze in de gevangenis heeft gezeten en dat ze zelfs voorwaardelijk is vrijgelaten door Joan, brengt hun relatie in gevaar.

avatar van ToNe
De aanwezigheid van twee geschikte femmes fatale heeft niet mogen baten.
The Company She Keeps is een onvervalste vrouwensoap.

Dievegge Jane Greer, de femme fatale uit Out of The Past staat hier tegenover reclasseringsagente Lizabeth Scott (Death Reckoning).en vechten beiden om dezelfde man. Het wordt geen catfight omdat Scott een ongewoon beschaafde rol neerzet.
Ik zie haar toch liever vals. Greer doet het wat beter als feeks.

Hoewel Scott hoger op de pikorde stond, is dit toch wel Greer's film. Ze speelt met een breed bereik aan emoties; ze is slachtoffer, maar ook dader. Keihard cynisch, maar uiteindelijk ook angstig hoopvol. Liz Scott is haar tegenpool als onbevooroordeelde beschermengel en waakhond, maar weet de evenwicht niet brengen. Ze wordt totaal weggespeeld door Greer.

avatar van Roger Thornhill
Moet ik toch een keertje proberen mee te pikken, want deze film bevat het acteerdebuut van een later (toegegeven, véél later) zeer interessante acteur : Jeff Bridges - hier de baby in Jane Greers armen.