I Mitici (1994)

Alternatieve titels: Colpo Gobbo a Milano | I Mitici - Colpa Gobbo a Milano | The Heroes

Italië
Actie / Komedie

geregisseerd door Carlo Vanzina
met Monica Bellucci, Claudio Amendola en Ricky Memphis

Het lukt Fabio en Enzo maar niet om een fatsoenlijke baan te vinden. Daarom bedenkt het sukkelige duo een plan om de brandkast van een juwelierszaak te kraken. Om toegang te krijgen hebben ze hulp nodig van een uiteenlopende groep vreemde vogels, zoals de beeldschone maar niet al te snuggere Deborah (Bellucci), een rioolwerker en een moddervette circusartiest. Met zo'n zooitje ongeregeld moet er wel iets misgaan, of hebben de geboren pechvogels eindelijk eens geluk?