Due Soldi di Speranza (1952)

Alternatieve titels: Two Cents Worth of Hope | Two Pennyworth of Hope

Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Renato Castellani
met Maria Fiore, Vincenzo Musolino en Filomena Russo

Met zijn de documenten van vrijstelling van militaire dienst op zak, keert Antonio naar zijn dorp terug. Hij wordt er onmiddellijk met een ernstig probleem geconfronteerd. Hij moet zijn moeder, broers en zusters onderhouden in een stad waar er geen werk is. Gedurende korte tijd slaagt hij erin te leven van dag tot dag, maar dan wordt een meisje uit de stad verliefd op hem. Tevergeefs probeert Antonio haar aan het verstand te brengen dat hij aan zijn familie gebonden is en dat hij de verantwoordelijkheid niet kan nemen die een huwelijk met zich zou meebrengen. Het meisje, Carmela, eerbiedigt zijn mening maar kan zich niet van hem losmaken. Ondanks de tegenkantingen van haar vader en de problemen die ze voorziet gaat ze uiteindelijk toch bij Antonio's familie inwonen...

avatar van beavis
zo, wat een Italiaanse drukte zeg!! maar het is toch inderdaad wel grappig, en het heeft ook iets ontroerends en romantisch, zeker dat einde!