C(r)ook (2004)

Alternatieve titel: Basta - Rotwein oder Totsein

Duitsland / Oostenrijk

geregisseerd door Pepe Danquart
met Henry Hübchen, Moritz Bleibtreu en Corinna Harfouch

De gangster Oskar besluit als hij een relatie krijgt met zijn psycho-therapeut Maria, zijn carriere in de onderwereld op te geven en zich te wijden aan zijn grootste hobby: koken. Maar uit dat wereldje stappen gaat zo maar niet. Maffia-peetvader Konstantin wil dat hij nog één opdracht uitvoert: de moordenaar van zijn dochter liquideren. Tegelijkertijd krijgt hij via Oskars partner Valentin, die een relatie heeft met een uitgeefster, te horen dat Oskar bezig is zijn levensverhaal te schrijven en te publiceren. Een nieuwe naam staat op het liquidatie-menu van de maffia: Oskar.

avatar van brucecampbell
Deze mogen ze van mij ook wel eens uitbrengen op dvd!

avatar van Mug
Mug
Als je een dvd-recorder hebt, en beschikking hebt tot het kanaal ARTE, dan heb je vanavond om 20.40 uur een kans.

avatar van brucecampbell
Ik heb ARTE hier in Burcht,Belgie niet op de kabel!

avatar van Knisper
Donderdagavond 10 januari op ARD.

avatar van Leviwosc
Deze film is inderdaad uitgezonden op 10 januari bij de ARD. Ik heb deze niet gezien. Maar mijn moeder sprak er over, zij had het laatste deel gezien. Dit bleek nogal bizar te zijn. Hierdoor wilde ik wel wat meer weten over deze film, maar veel is er niet over te vinden.

De film kreeg in TvFilm-gids slechts 2 sterren van de 5. Ik ga hier niet stemmen, ik heb immers de film zelf niet gezien.