Fireflies in the Garden (2008)

geregisseerd door Dennis Lee
met Ryan Reynolds, Willem Dafoe en Julia Roberts

De familie Taylor krijgt te maken met een onverwachtse tragedie. Deze gebeurtenis stelt de familieleden danig op de proef en de familiebanden raken verscheurd als liefde en toewijding naar elkaar toe niet vanzelfsprekend blijken. Alles wordt, niets is.

avatar van K. V.
Dit drama eens bekeken en het was niet mis, al is het een redelijk slome film. Het verhaal kabbelt een beetje verder.
Het acteerwerk is wel top en 'k ben toch wel aangenaam verrast door Ryan Reynolds die hier een echte serieuze rol speelt en dit met verve doet. De rest van de cast deed het ook niet slecht.
De muziek vond 'k wel mooi en passend bij de film.
Niet slecht maar ook niet waw.

avatar van Number23
Wederom een mooi drama met een cast die wel raad weet met deze personages. Moss, Watson, Reynolds, Dafoe, Gruffud en zelfs Roberts, alle acteurs halen het meest uit hun rol. Alleen Panettiere kon niet overtuigen, maar haar rol was niet cruciaal. Het verhaal kijkt makkelijk weg, mede dankzij speelduur.

Bijzonder mooie film vind ik dit.
Prachtige vertolkingen van zowat de ganse cast.
Het verhaal is overtuigend gebracht en raakt je daarom wel, vooral als het ook herkenbaar is.
Warm aanbevolen deze film.

niet echt en slechte film. Ik zal hem wel niet meer opnieuw zien. hij heeft me op geen enkel moment verveeld. Verhaal was goed maar af en toe miste er toch iets vond ik. Acteurs speelden allemaal erg goed.

avatar van Phantasm
Drama met een prima verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Dominootje
Ja, nee, weet niet.. Voor mijn gevoel was de film nog onaf, losse draadjes overal..
Wel top geacteerd overigens (:

avatar van j0enne
Een tante hebben die nog geen 10 jaar ouder is, best knap.
Hayden Panettiere was hooguit een jaar of 20 en Cayden Boyd een jaar of 10.

Vader-zoon-relatie staat centraal in deze film die het gegeven uitspant over twee periodes in het leven van de familie.
Een klassieke en vaak geziene methode, die hier wel best meevalt.
Eigenlijk overheerst de psychologische inpact deze film, de onderlinge relaties en het verwerken van wat vroeger was en wat nu zou moeten of kunnen zijn. Daar gaat het om en daar moet de kijker het mee stellen. Zeggen dat de karaktertekening uitstekend is, durf ik nu beslist ook weer niet. Film kan evenwel bogen op een sterke cast.
Het personage die de Dafoe vertolkt lijkt me toch erg extreem.

In elk opzicht een prachtige film, alles klopte gewoon. Niet te zwaar, af en toe waren er komische momenten, en heel ontroerend.

avatar van missl
Mooie film over een gezien, je ziet hoe het vroeger was (en wat dit voor invloed had op hun leven) en hoe het nu is. Het is een kleine charmante film waarin goed gespeeld wordt.

avatar van SmackItUp
Prachtig ingetogen drama met een excellerende Reynolds. Niet te zwaar, komisch op de juiste momenten, maar met een mogelijk herkenbaar thema. Beelden zijn mooi, vooral het maisveld, en de muziek is prachtig. Verder jammer dat de film niet wat langer duurt.

4*.

avatar van IH88
Fireflies in the Garden

Redelijk familiedrama. Leuk om Ryan Reynolds in dit soort rol te zien, en het gaat hem goed af. Ook de andere acteurs zijn goed op dreef, in een film met veel opgekropte emoties en onderlinge ruzies die nooit zijn uitgepraat. Dat kookt uiteindelijk altijd over, iets wat in Fireflies in the Garden vreemd genoeg niet (of bijna niet) gebeurd. Iedereen gaat natuurlijk op een andere manier om met de dood van een familielid, maar het zorgt wel voor een wat vlakke en soms emotieloze film. De onderlinge relaties (vooral tussen Reynolds en Watson/Panettiere) blijven ook wat vaag. Maar voor de rest is dit een degelijke film met uitstekend acteerwerk.