Hände Weg von Mississippi (2007)

Alternatieve titels: Hands off Mississippi | Mississippi Is van Mij

Duitsland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Detlev Buck
met Zoë Mannhardt, Katharina Thalbach en Christoph Maria Herbst

Het is eindelijk zomervakantie! De 10-jarige Emma kan haast niet wachten haar vakantie door te brengen bij haar grootmoeder Dolly op het platteland. Bij haar aankomst stelt ze tot haar tevredenheid vast dat er niets is veranderd. Maar dan overlijdt plotseling de oude meneer Klipperbusch. Zijn boerderij komt in handen van zijn neef Albert Gansmann, door iedereen 'de Alligator' genoemd, die eigenaardige plannen heeft met de boerderij. In ieder geval is er geen ruimte meer voor de hengst Mississippi. Emma weet haar grootmoeder over te halen Mississippi te kopen. Niet lang daarna staat Gansmann voor de deur met tranen in zijn ogen. Hij wil Mississippi terug en is daarvoor tot vele dingen bereid. Iets is er niet pluis, maar wat?

avatar van Marvinleeaday
Leuke kinderfilm met best grappige momenten. Gelet op de doelgroep geef ik 3,5*.