638 Ways to Kill Castro (2006)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Dollan Cannell
met Wayne Smith, Enrique Encinosa en Enrique Ovares

In de documentaire '638 Ways to Kill Castro' vertelt Fabian Escalante over de soms bizarre en fantasievolle pogingen van de Amerikaanse geheime dienst om Castro te vermoorden. Escalante was een tijdje hoofdverantwoordelijke om de Cubaanse leider te behoeden voor een aanslag op zijn leven. De bekendste poging is waarschijnlijk die van de ontploffende sigaar. Maar er is ook nagedacht over het plaatsen van een explosief in een grote fraai geschilderde schelp, en die vervolgens onder water te positioneren op de plaats waar Castro regelmatig kwam duiken.

avatar van Donkerwoud
Geinige docu over de creatieve manieren waarop men al tijdenlang geprobeerd heeft om dictator Castro om zeep te helpen, met aan het einde nog even een fikse terechtwijzing voor het Amerika onder Bush. Vooral vermakelijke infotainment, want echt diepgaand is het nergens.

avatar van nightbreed
Vermakelijk werkje.