Waar Is het Paard van Sinterklaas? (2007)

Alternatieve titel: Where Is Winky's Horse?

Nederland / België
Familie

geregisseerd door Mischa Kamp
met Ebbie Tam, Jan Decleir en Betty Schuurman

Winky heeft de taak gekregen een jaar lang voor het paard van de Sint te zorgen. Wanneer het dier echter kwijt raakt, moet Winky alles op alles zetten om haar terug te vinden voordat de Goedheiligman weer in het land arriveert.

avatar van Mochizuki Rokuro
Het voegt niks toe aan deel één en is toch wel een erg goedkope stunt om nog wat geld te verdienen. Maar de kinderdoelgroep zal daar niet wakker van liggen denk ik. Ik kan me helemaal aansluiten bij niethie:
niethie schreef:
Minder warm en ontroerend dan eerste, in feite ook gewoon een hoop van hetzelfde. Maar nog steeds best vermakelijk. Tam (Winkie) ook weer erg aandoenlijk.

2,5 sterren

En het einde is toch wat erg slordig en afgeraffeld. Maar ja, het moest natuurlijk wel goed aflopen

avatar van BlueJudaskiss
Ik vind het geen goedkope stunt, verre van. De film ziet er even goed verzorgd uit als het eerste deel.

avatar van niethie
...maar het voegt niets toe. Dat moet je toch wel toegeven.

Liever veertig van dit soort films dan de nu al vier van Nellestijn.

avatar van chevy93
Beetje een slap verhaal. Voor kinderen zal het wel te doen zijn, maar zelfs die zullen er na één keer al genoeg van hebben, denk ik.

Één deel was wel genoeg geweest

avatar van movie acteurs
Het acteerwerk van Tam en dat ene jochie op die poster is erg goed. Heb nog nooit Nederlandse kinderen zo zien acteren. Maar toch iets minder dan de eerste film. 3,0.

NightSpirit
Leuke film, vooral nostalgie van Jan Decleir, die ik nog ken van Dag Sinterklaas van Ketnet uit de jaren 90. Leuk voor de zondagmiddag!

avatar van mipha
ik en mijn dochter hebben genoten van deze film! iemand een idee waar je winkys jasje kan kopen?

avatar van Thomas83
Tegenvaller na de zeer geslaagde en schattige eerste film. Ook hier is Winky regelmatig nog onweerstaanbaar schattig, maar haar acteerspel lijkt wel wat minder spontaan over te komen, of het valt meer op dat ze niet goed speelt omdat de rest van de film gewoon wat minder is. Het verhaal is me nu wel wat al te zoet met dat irritante hippiejochie, waar Winky dan later ruzie mee krijgt en het mee goedmaakt, tegelijk met restaurantwerknemer Samir, die met zijn vriendin ruzie krijgt. Een totaal onnodig en klef subplot. Ook is het te overdreven dat Amerigo op het einde een merrie krijgt. Ongeloofwaardig zelfs. En dan is er ook nog zo'n sentimentele wensdromenvanger.. Daarnaast vind ik de teksten van de kinderen vaak nogal gemaakt overkomen, ook nog eens door hoe ze het opdreunen. Op een gegeven moment zegt Winky's vader op de achtergrond aan de telefoon zelfs "sambal bij", bij wijze van grapje. Tenenkrommend flauw.

sweinsteiger
Waar Is het Paard van Sinterklaas?

Deze is even luchtig dan deel 1, maar het verhaal is wat te overbodig en flauw. De nieuwe acteur(s) vond ik irritant en het einde is een cliché.
Redelijk, niet deel 1.

WDR Fernsehen (Waar is het paard van Sinterklaas?, vrijdag 30 december, 9:50 uur)

avatar van tommykonijn
Konden ze toch beter begin deze maand uitzenden, lijkt me.

redelijk goed voor een nederlandse kinderfilm. normaal irriteer ik me dood aan het algemene acteerwerk van Nederlandse kinderen, maar hier viel me niet veel op.

avatar van tattoobob
Een bovengemiddelde nederlandse jeugdfilm....die er netjes en verzorgt uitziet.
Acteerwerk ziet er ook allemaal goed uit...beter als alle andere sinterklaasfilms trouwens want dat is vaak om te janken.
Best een leuke film om te kijken met de kleine.