• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.421 stemmen

Waar Is het Paard van Sinterklaas? (2007)

Familie | 90 minuten

Genre: Familie

Alternatieve titel: Where Is Winky's Horse?

Oorsprong: Nederland / België

Geregisseerd door: Mischa Kamp

Met onder meer: Ebbie Tam, Jan Decleir en Betty Schuurman

IMDb beoordeling: 6,5 (466)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 10 oktober 2007

• meJane Bekijk via meJane
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Waar Is het Paard van Sinterklaas?

Winky heeft de taak gekregen een jaar lang voor het paard van de Sint te zorgen. Wanneer het dier echter kwijt raakt, moet Winky alles op alles zetten om haar terug te vinden voordat de Goedheiligman weer in het land arriveert.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Het voegt niks toe aan deel één en is toch wel een erg goedkope stunt om nog wat geld te verdienen. Maar de kinderdoelgroep zal daar niet wakker van liggen denk ik. Ik kan me helemaal aansluiten bij niethie:

niethie schreef:
Minder warm en ontroerend dan eerste, in feite ook gewoon een hoop van hetzelfde. Maar nog steeds best vermakelijk. Tam (Winkie) ook weer erg aandoenlijk.

2,5 sterren

En het einde is toch wat erg slordig en afgeraffeld. Maar ja, het moest natuurlijk wel goed aflopen

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik vind het geen goedkope stunt, verre van. De film ziet er even goed verzorgd uit als het eerste deel.

avatar van niethie

niethie

...maar het voegt niets toe. Dat moet je toch wel toegeven.

avatar van Quido

Quido

Liever veertig van dit soort films dan de nu al vier van Nellestijn.

avatar van chevy93

chevy93

Beetje een slap verhaal. Voor kinderen zal het wel te doen zijn, maar zelfs die zullen er na één keer al genoeg van hebben, denk ik.

Één deel was wel genoeg geweest

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Het acteerwerk van Tam en dat ene jochie op die poster is erg goed. Heb nog nooit Nederlandse kinderen zo zien acteren. Maar toch iets minder dan de eerste film. 3,0.

avatar van NightSpirit

NightSpirit

Leuke film, vooral nostalgie van Jan Decleir, die ik nog ken van Dag Sinterklaas van Ketnet uit de jaren 90. Leuk voor de zondagmiddag!

avatar van mipha

mipha

ik en mijn dochter hebben genoten van deze film! iemand een idee waar je winkys jasje kan kopen?

avatar van Thomas83

Thomas83

Tegenvaller na de zeer geslaagde en schattige eerste film. Ook hier is Winky regelmatig nog onweerstaanbaar schattig, maar haar acteerspel lijkt wel wat minder spontaan over te komen, of het valt meer op dat ze niet goed speelt omdat de rest van de film gewoon wat minder is. Het verhaal is me nu wel wat al te zoet met dat irritante hippiejochie, waar Winky dan later ruzie mee krijgt en het mee goedmaakt, tegelijk met restaurantwerknemer Samir, die met zijn vriendin ruzie krijgt. Een totaal onnodig en klef subplot. Ook is het te overdreven dat Amerigo op het einde een merrie krijgt. Ongeloofwaardig zelfs. En dan is er ook nog zo'n sentimentele wensdromenvanger.. Daarnaast vind ik de teksten van de kinderen vaak nogal gemaakt overkomen, ook nog eens door hoe ze het opdreunen. Op een gegeven moment zegt Winky's vader op de achtergrond aan de telefoon zelfs "sambal bij", bij wijze van grapje. Tenenkrommend flauw.

avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

Waar Is het Paard van Sinterklaas?

Deze is even luchtig dan deel 1, maar het verhaal is wat te overbodig en flauw. De nieuwe acteur(s) vond ik irritant en het einde is een cliché.

Redelijk, niet deel 1.

stinissen (crew films & series)

WDR Fernsehen (Waar is het paard van Sinterklaas?, vrijdag 30 december, 9:50 uur)

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Konden ze toch beter begin deze maand uitzenden, lijkt me.

avatar van feetjemaryam

feetjemaryam

redelijk goed voor een nederlandse kinderfilm. normaal irriteer ik me dood aan het algemene acteerwerk van Nederlandse kinderen, maar hier viel me niet veel op.

avatar van tattoobob

tattoobob

Een bovengemiddelde nederlandse jeugdfilm....die er netjes en verzorgt uitziet.

Acteerwerk ziet er ook allemaal goed uit...beter als alle andere sinterklaasfilms trouwens want dat is vaak om te janken.

Best een leuke film om te kijken met de kleine.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Minder dan het eerste deel, maar veel goeds blijft nog open. Wel is het verhaaltje zelf wat minder, mist het een boeiende thematiek zoals integratie in een nieuw land uit het eerste deel, en is het subplotje met die bezorger en het buurmeisje Harmsen hier echt volstrekt onnodig en dat nieuwe jochie is gewoon irritant. Tam is nog steeds schattig, maar eigenlijk ook net iets te oud voor de rol die ze heeft. Sfeertje is wel oké, locatie is prima en iedereen is gewoon lekker naturel en sympathiek. En wees wel, Sinterklaas aan het eind die met stokjes eet, dat zie je ook niet elke dag. 3,0*.

avatar van AnyaH

AnyaH

Het vervolg op het Paard van Sinterklaas (2005). Wederom een onderhoudende en warme familiefilm die leuk gemaakt is. Winky is ondertussen een beetje groter en minder onschuldig geworden. Misschien voelt het vervolg minder goed omdat het onderwerp niet meer zo nieuw is als bij de eerste film...... Maar ook hier valt hij goed in de smaak bij mijn dames, dus ieder jaar opnieuw kijken. Het verhaal is af en toe best spannend en het is wel een feelgoodmovie!