Texas 46 (2002)

Alternatieve titels: The Good War | Texas '46

Verenigde Staten / Italië

geregisseerd door Giorgio Serafini
met Roy Scheider, Luca Zingaretti en Robert Farrior

Het is 1946, maar de Tweede Wereldoorlog is nog niet voor iedereen voorbij. In de Verenigde Staten worden nog duizenden Italiaanse soldaten onder erbarmelijke omstandigheden gevangen gehouden in een kamp. De keiharde kamp-commandant Gartnet heeft het rantsoen van de krijgsgevangenen gehalveerd om hen onder druk te zetten een vredesverklaring te tekenen.

Zeer middelmatige film die langzaam veder kabbelt
kon gerust veel beter worden uitgewerkt

Oprecht een drama genoemd. Heb met moeite deze film afgeken.

avatar van mer1973
Ondergewaardeerd drama. De film begint traag, maar zet een mooi beeld neer naarmate de film volgt over de band en het respect dat 2 vijandigen oud soldaten krijgen met mekaar.

J.Verschoor
Slappe bedoening. Het lijkt alsof regisseur Giorgio Serafini is vergeten om het script te verfilmen.