Happy Endings (2005)

Drama / Komedie

geregisseerd door Don Roos
met Tom Arnold, Maggie Gyllenhaal en Lisa Kudrow

Een vader en zijn zoon hebben een relatie met dezelfde vrouw. Een vrouw geeft haar baby op voor adoptie en wordt gechanteerd door een documentairemaker die weet wat haar nu volwassen kind uitvoert. Het derde verhaal gaat over twee koppels, waar één van de mannen de vader van het kind van het andere koppel zou kunnen zijn. Drie verschillende verhalen met tien verschillende personages kruisen elkaar.

Het klinkt op zich leuk, en de ratings (ook op imdb) beloven ook wel wat, maar kan iemand er al wat over zeggen? Op zich is het '3/4/5 verhalen in 1 film' concept ondertussen al een beetje uitgemolken, maar je weet maar nooit... Zo was Crash weer een hoogtepuntje

Helaas, ik vond het allemaal te gekunsteld, en die teksten in beeld waren vreselijk irritant... Veel verder dan 2,5* kom ik niet...

Dit is beslist geen hoogtepunt.
'n door de weeks filmpje.
Naar het einde toe begon ik zelfs naar de aftiteling te verlangen.
Ik wil hem niet geheel afkraken, maar een iet of wat bioscoop heeft wel een zaaltje of 8, er zal vast en zeker in een andere zaal een betere draaien.

Moet de film nog zien dus daar kan ik weinig over zeggen, maar ik vind de manier waarop de filmposter op IMDB verschilt van die van Moviemeter echt prachtig

avatar van gemaster
Paar interessante ideetjes maar de uitwerking is slaapverwekkend. Tel daarbij op het ronduit smerige jongetjeskapsel van Maggie Gyllenhaal en we hebben een matige film.

avatar van E V
E V
Ik dacht dit wordt zwaar soapie, maar viel me mee.
Originele manier van een verhaal vertellen ,met achtergrond info naast het beeld.

ah origineel, de regisseur weet geen raad met z'n personages dus moet een split-screen met tekstje voor diepgang zorgen. Crash vond ik matig omdat ik het los zand vond, dit is 1000 keer slechter

Matig . Ik had wat meer van de dialogen en de verhaallijnen verwacht ...

Weer een boeiende film waarin drie verhaallijnen door elkaar lopen, maar het blijft overzichtelijk. Vol pijnlijke en komische situaties en met hoofdpersonen die manipuleren en bedriegen.

avatar van nightbreed
Het eerste half uur van deze film vond ik ronduit saai, het half uur daarna werd het wat beter en het laatste uur van de film vond ik wel boeiend. De introducties van de karakters (met splitscreen, aan de ene kant het karakter en aan de andere kant een tekstje) vond ik ronduit irritant en sfeerverlagend. Ik heb liever dat gaandeweg de film een karakter vorm krijgt.
Het acteerwerk is prima alleen Kudrow kan maar niet afkomen van het typetje dat ze in Friends speelde en dat stoorde me wel.
Het is een drama/komedie maar ik heb misschien maar 2 keer heel flauw moeten glimlachen dus ik vind het meer een drama/speelfilm.
Het eerste uur geef ik een 2,5 en het tweede uur een 3,5

avatar van Leo1954
gemaster schreef:

O, bij zo'n recensie ga ik absoluut kijken, ik vind Gyllenhaal bijzonder aantrekkelijk en een goeie actrice bovendien. Wordt vervolgd....

avatar van Leo1954
Film was behoorlijk vervelend en saai. Punkkoppie van Maggie Gyllenhaal kon hier de boel niet redden.

avatar van ILDIB
Waarom zon laag gemiddelde? Oke, hij is net te lang, maar dr zit wel ontzettend goed verloop in de film.

Leuke film die lekker wegkijkt en waarvan de link tussen de verschillende verhalen dit keer al vanaf het begin bekend wordt gemaakt. Geen enkel verhaal schiet er uit, zowel negatief als positief. Goeie vertolkingen van een leuke cast, waarbij Lisa Kudrow toch wel het sterkst is. Het einde duurt iets te lang, en de begeleidende teksten in beeld worden iets te veel en onnodig gebruikt.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Mijn verwachtingen voor Happy Endings waren niet echt hoog, en misschien beviel de film me juist daarom wel beter.
De tekst naast het scherm vond ik origineel gevonden, al had de uitleg soms best wel iets minder mogen zijn.
De grootste verrassing vond ik Maggie Gyllenhaal, zij was echt helemaal geknipt voor der rol en zorgde voor een leuke spanning in het verhaal.
De 3 verhaallijnen waren afwisselend genoeg, maar het hoogte punt blijft toch wel het stuk met Maggie die zowel zoon als vader voor haar rekening nam

Minpunten vind ik de muziek in de film die soms wat te nadrukkelijk aanwezig was en het geheel soms wat te zoetsappig maakte.
Ook het einde, dat je nog uitgebreid kan zien hoe *gelukkig* de personages toch nog waren had totaal niet gehoeven en haalde de film wel wat naar beneden

Afgezien van de minpuntjes heeft Happy Endings dus gelukkig ook genoeg pluspunten en was de film boeiend en vermakelijk genoeg om uit te zitten.