• 8.262.336 stemmen

Genre: Documentaire

Alternatieve titels: Blockade / Блокада

Oorsprong: Rusland

Geregisseerd door: Sergey Loznitsa

IMDb beoordeling: 7,4 (536)

Oorspronkelijke taal: Russisch

Plot Blokada

De langste belegering tijdens de Tweede Wereldoorlog was die bij Leningrad. Hitler probeerde gedurende 900 dagen de Sovjetstad met 3 miljoen inwoners uit te hongeren. Blockade is een vertelling van deze gebeurtenis, door het verhaal op te delen in passages en gebruik te maken van opgeschoond archiefmateriaal begeven wij ons in deze afschuwelijke situatie.

avatar van jovert

jovert

Maakt diepe indruk op mij, wat een ellendige tijd was dat, overal ter wereld trouwens.

avatar van Darbie

Darbie

Een aantal aan elkaar geplakte stukjes film uit de archieven, zonder enige vorm van uitleg en/of informatie.

In mijn optiek mag je dat eigenlijk geen documentaire noemen.