Faits Divers (1983)

1 stem

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Raymond Depardon

Gedurende drie maanden in 1982 volgde Raymond Depardon in zijn eentje zestig politieagenten van het vijfde district van Parijs op hun dagelijkse nachtpatrouilles. Van alles komt er langs: zwervers, dronkenlappen en gewone mensen, diefstal, verkrachting en bloedende ledematen. Zonder oordeel wordt een werkelijkheid in beeld gebracht die net niet de krant zal halen omdat de verhalen te klein zijn. Zoals een agent die moet bemiddelen in een aangifte van verkrachting, verzoenend naar de man toe, autoritair en neerbuigend naar de vrouw.