• 8.602.972 stemmen

Alternatieve titel: Little Fellas

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Jacques Doillon

Met onder meer: Stéphanie Touly, Iliès Sefraoui en Mustapha Goumane

IMDb beoordeling: 6,4 (420)

Oorspronkelijke taal: Frans

• MUBI Bekijk via MUBI
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Petits Frères

Talia zwerft over straat met haar lievelingshond Kim. Ze is dertien en van huis weg, want haar stiefvader is aan de drank en handtastelijk. Ze sluit zich aan bij vier vrienden die 's nachts haar pitbull stelen en verkopen aan oudere jongens, om hondengevechten mee te houden.

imageimageimage

avatar van perlon

perlon

In de krochten van Netflix kwam ik deze tegen. Realistisch drama over jeugd in een buitenwijk van Parijs.

Ietwat amateuristisch gefilmd, maar op momenten hartverwarmend.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Best cool.

Petits Frères ademt authenticiteit dankzij naturel acteerwerk en een documentaire-achtige filmstijl. Erg losjes allemaal. Bovendien baadt de film in een fijne zomerse sfeer.

Voor het verhaal lieten de makers zich duidelijk inspireren door La Haine, al is Petits Frères wel een pak speelser, vooral vanwege de jongere cast, maar ook omdat de zaken wat meer gerelativeerd worden. Een kinderfilm zou ik dit echter niet noemen want het gaat er bij momenten behoorlijk heftig aan toe.

Het enige minpunt is de drukdoenerij. Zeker in combinatie met dat onverstaanbare straattaaltje vond ik het soms lastig om te volgen. Af en toe een rustpuntje had geen kwaad gekund.