Aura (2007)

Turkije

geregisseerd door Orhan Oguz
met Gani Savata, Törem Anadolu en Ahmet Satilmis

Haydar wordt ten onrechte beschuldigd voor een daad die hij niet heeft verricht, want de echte dader is zijn broer Sahin. Hij wordt door de dorpelingen uit zijn eigen dorp verbannen en begint een zwerfttocht door de dorre woestijnen en bergen. Onderweg komt hij Yezi tegen, een beeldschone vrouw die als wees is opgegroeid en geen familie heeft of kent. Ook zij wordt ten onrechte beschuldigd en wordt verbannen uit haar eigen dorp. Nu trekken ze beide door de woestijnen en de bergen en er ontwikkelt al snel een liefdesrelatie tussen hen.