• 8.262.986 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Asif Kapadia

Met onder meer: Sean Bean, Michelle Yeoh en Michelle Krusiec

Plot Far North

"In this brutal land, a stranger threatens their survival."

Saiva leeft met haar geadopteerde dochter op een onherbergzame plaats ver van de bewoonde wereld. Alleen daar voelt ze zich veilig. Als op een dag een doodzieke vreemdeling aan de horizon verschijnt doet zijn komst de twee vrouwen verstijven. Het liefst zouden ze zich verre van hem houden, maar hij heeft hun hulp hard nodig. Saiva besluit hem te verzorgen, maar overziet de gevolgen ervan niet.

image

avatar van vranque

vranque

adembenemend.

avatar van Nasty

Nasty

Wat een ontzettende teleurstelling , na het zien van de trailer had ik hier toch veeeeel meer van verwacht.

Op het begin en de laatse 10 minuten na gebeurd er helemaal niets ......afgezien van de mooie beelden van Alaska dan .

2 sterren voor de prachtige locatie thats it

Ik vind het best een goede film. Er wordt weinig in gesproken en daardoor af en toe wat lang van stof. Echter het sfeertje wat gewekt wordt in deze film is appart en dat maakt deze film dan toch boeiend.

Als je niet te moe bent, zeker de moeite waard om te bekijken.

avatar van jstinissen

jstinissen

Robin Bogert schreef:

Als je niet te moe bent, zeker de moeite waard om te bekijken.

ben ik helemaal mee eens

echt slaap verwekende film

kappeuter (crew films)

Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > kwaliteit en vermaak

avatar van ralfsjam

ralfsjam

Opzich geen slechte film, maar ik snap dat mensen hem saai vinden. Want het is een trage film met weinig text, actie en verhaallijnen. Maar ik noem het zeker geen prul!! Film's in de sneeuw hebben altijd wel wat, want je krijgt de mooiste beelden te zien, waar geen special effect aan te pas komt,,,

Maar ook moet ik toe geven dat het verhaal niet een puntje op je stoel verhaal was, en ook waren er een paar niet al te beste scenes.

Zo wie zo was de binnen kant van de tent volgens mij groter dan dat hij er van buiten uitzag, en ook de eind scene was iets te ...

al met al een aardige film voor mensen met geduld en zin hebben in een rustig drama'tje in de sneeuw! een 3 (6 is een voldoende, toch?)

avatar van tal1b

tal1b

het is opzich een wat saaie film..

maar als je het geduld kan opbrengen om hm af tekijken.. eindigd het met een horror ontknoping..

maar het effect alleen als je hm zonder skippen kijkt

avatar van Norma

Norma

ralfsjam schreef:
een rustig drama'tje in de sneeuw!

Nou, daar geef je naar mijn idee toch een iets te zonnige voorstelling van zaken mee

Far North: het verhaal wordt traag verteld en de karakters worden niet echt uitgediept, maar middels enkele flashbacks kom je iets meer te weten over de vrouwelijke hoofdpersonen. De spaarzame dialogen (helaas in het Engels, wat niet echt bijdraagt aan een authentieke uitstraling) en de gebeurtenissen, die nogal fragmentarisch en grotendeels "van huishoudelijke aard" zijn houden je nou niet bepaald op het puntje van je stoel, maar de schitterende beelden van eindeloze ijsvlaktes en rendieren in de sneeuw zijn mooi genoeg om je mee te vermaken en de onmiskenbaar aanwezige onderhuidse spanning houdt je - zij het met enige moeite- toch wel bij de les. Je wéét gewoon dat de onderlinge verhoudingen vroeg of laat tot een escalatie gaan leiden, zo weinig subtiel wordt dat wel onder de aandacht gebracht.

De invulling daarvan is echter zo absurd en ongeloofwaardig dat ik met stomheid geslagen heb zitten kijken. Want werkelijk niets dat in de eindscène wordt getoond lijkt ook maar enigzins aan te sluiten op de stijl en ontwikkelingen van al het voorgaande. De motivatie moet ongetwijfeld jaloezie zijn, dat snap ik ook nog wel, maar uit alle eerdere handelingen en herrinneringen van de vrouw bleek toch niets waaruit je op zou moeten kunnen maken dat zij niet het beste met haar adoptiedochter voor zou hebben? Het wurgen met de vlecht kan je dan nog zien als een verdrietige wanhopige poging om hun bestaan samen veilig te stellen,met zo'n einde had ik wel kunnen leven, mits er iets dieper op ingegaan was. Maar de gruwelijke actie die de vrouw vervolgens onderneemt lijkt op geen enkele wijze verklaard te worden door haar verleden, haar karakter of wat dan ook. Verrassend? Dat zeker. Passend? Verre van dat. In alle opzichten een smakeloos einde van een matig tot redelijke film.

avatar van The Goss

The Goss

Helemaal eens met Norma. Bovendien rete ongeloofwaardig dat Lori totaal niet in de gaten heeft dat Savia het gelaat van Anja voor haar eigen gezicht heeft gebonden . Op dat moment daalde mijn stem van 3 naar 2 sterren. Behoorlijke afknapper van een tot op dat moment niet onaardige film.