Il Mostro dell'Isola (1954)

Alternatieve titel: The Island Monster

Italië
Misdaad

geregisseerd door Roberto Bianchi Montero
met Boris Karloff, Franca Marzi en Patrizia Remiddi

Een undercover overheidsagent arriveert op een Italiaans eiland om een rijke zakenman te helpen diens dochter te redden. De dochter is kennelijk ontvoerd door een drugsmokkelbende om de autoriteiten aan het lijntje te houden. Maar niets is als het lijkt, en zowel het leven van de dochter als van de agent zelf staan op het spel.

avatar van Mac Hammer Fan
Een politieagent krijgt de taak van een drugshandelzaak in een eiland nabij Rome te onderzoeken. Wanneer de gangsters merken dat hij hen op het spoor is ontvoeren ze zijn dochtertje. Hun hond blijkt de redder in nood.. De versie die ik zag op een RetromediaDisk duurde slechts 69 minuten, maar Mill Creek Entertainment heeft de 87 minuten op DVD uitgebracht, zij het met een minder goede kopie. "island Monster" is een brave thriller die er in mijn ogen toch de spanning inhoudt en beduidend sympathieker is dan veel films op de Imdb die een hogere score krijgen.