Mad Cowgirl (2006)

Drama / Horror

geregisseerd door Gregory Hatanaka
met Sarah Lassez, James Duval en Devon Odessa

Therese (Lassez) is vleeskeurmeester in een aftands slachthuis. Ze is net gescheiden en eenzaam. Gefrustreerd kauwt ze op rauw vlees, kettingrookt pakje na pakje en tuurt naar haar favoriete kungfu-show. Als het vlees waar ze op kauwt besmet blijkt te zijn met de gekkekoeienziekte ontspoort haar leven helemaal.

Justice4All

Gekke koeienziekte, ik ben benieuwd hoe gek zij gaat worden...

Wat een troep, alleen de humor maakte het nog enigzins kijkbaar.

avatar van ralfsjam
tja, na 40 minuten wilde ik hem uitzetten, maar de hoofdrolspeelster (sarah lassez) zorge ervoor dat ik bleef kijken (mooi en goed acteren) samen met het camera werk en de geweldige soundtrack. de film was erg warrig en vermoeiend om naar te kijken. vaak erg knullig, maar dat was denk ik ook de opzet. op IMDB heeft hij veel sterren, maar verder dan een ** wil ik niet gaan. een 2 voor de hoofdrolspeelster en de soundtrack. voor dit soort (cult) films moet je een liefhebber zijn. en van Sarah hoop ik meer te gaan zien.

avatar van belchinees
Nope, vond er niets aan.
Was een hele saaie zit uiteindelijk, waarbij alleen het allerlaatste kwartiertje voor enig entertainment zorgde.

De cast acteerde belachelijk slecht. Enkel de seksueel gefrustreerde pastoor was overtuigend. Maar misschien komt dat omdat die zo hevig in de actualiteit verschijnen deze tijd (in Belgique).

1/5, ik weet niet waarvoor die 1 nb zou verdiend zijn, maar bon, ik heb nog minder interessante films gezien. Misschien voor die Sarah Lassez, ze zag er tamelijk goed uit.

avatar van Vascago
Klinkt wel tof allemaal. Ik ben benieuwd.

avatar van joolstein
Film die kijkt alsof je zelf ben getroffen door de gekke koeienziekte. Tot zover is me duidelijk; de vrouw Therese is een vleeskeurmeester en een hard-core carnivoor. Maar dan...was ze misschien gek of een seriemoordenaar of de low-budget-reïncarnatie van de bruid uit “Kill Bill.” Ik denk dat ze haar werk haatte en ook de mannen in haar leven en daarom de 10 Tigers van Kwangtung moest vermoorden om zo een betere vrouw te worden. Snap u het nog...? Mannen waren er ook; zo is daar haar broer (James Duval) waarmee ze opeens incest heeft, een perverse televisie-evangelist (Walter Koenig JA, serieus de Commander Chekov uit Star Trek) en één of andere Sri Lankaanse dokter. En dat terwijl het camera en acteerwerk redelijk goed waren. Sarah Lassez was zowel een mooie meid als een prima actrice om te blijven kijken. Maar tja... naar wat? Ik heb verder echt het nut niet van deze film kunnen begrijpen. Kan ook niet echt zeggen dat dit een horrorfilm was. Afgezien van de laatste 20 minuten, past het niet in de criteria van een horrorfilm. Wat bloed en moorden maken nog geen horrorfilm. Eindelijk was deze film voor mij meer een soort van lange wandeling die me nergens naartoe bracht of bracht naar ergens waar ik niet heen wilde, ben niet zeker welke van twee het nu is?