Kommunist (1958)

1 stem

Sovjet-Unie

geregisseerd door Yuli Raizman
met Sofya Pavlova, Yevgeni Shutov en Yevgeni Urbansky

Vassili (Yevgeny Urbansky) is een fanatieke communist die de controle neemt over een strategisch gelegen pakhuis, tijdens de revolutie van 1917. Bijna in zijn eentje verweert hij zich tegen de tegenaanvallen van de gezagsgetrouwe Witten. Hij heeft ook nog de tijd om een relatie te beginnen met de aantrekkelijke Aniuta (Sofya Pavlova).

avatar van Darbie
Kommunist ; heldhaftig en onkreukbaar versus het gelovige domme achterbakse en ongeletterde volk.

En ondanks dat de film nogal sterk gekruid is met Sowjet-propagandisties aroma, toch wel een bijzondere film.