Diggers (2006)

Drama / Komedie

geregisseerd door Katherine Dieckmann
met Paul Rudd, Ken Marino en Maura Tierney

Hamptons, Long Island, in de jaren 70. Het verhaal over twee generaties mosselvissers en de snel veranderende tijden waar zij mee te maken krijgen. Dertigers Hunt en Gina krijgen worden na een dood in de familie gedwongen hun leven in de sterk sociaal gecontroleerde gemeenschap te overzien. De komst van een grote onderneming in het gebied zorgt er bovendien voor dat zij en hun vrienden een nieuwe richting in hun leven moeten kiezen.

Ik zou t eerder een drama willen noemen.

avatar van alec
Niet onplezierig om naar te kijken maar er gebeurd zo weinig. Op z'n tijd waren de dialogen vrij scherp maar de besluitloze scenes en flegmatieke verhaallijn had beter kunnen worden uitgewerkt.
Een *2.5

avatar van Aapje81
Kleine sfeervolle film over het wel en wee van een vissersdorpje. De rol van Paul Rudd is verassend en ook de rest van de cast speelt niet onverdienstelijk. De dialogen zijn sterk de verhoudingen zijn realistisch. Hier en daar is er ook ruimte voor wat humor.

Als Teckelliefhebber mag ik ook het koddige teckeltje niet onvermeld laten.

Goed.

Film over niets of toch heel weinig.
Sommige acteurs deden het goed anderen waren zeer onwennig.
De opeenvolging van uiteenlopende, korte scènes was niet van aard om het ietwat boeiend te houden.

avatar van Decec
Een redelijk drama/komedie film...
Prima verhaal...
Goed acteerwerk...
Redelijk achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Redelijk kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Schokkende camerabeweging...

Best wel een redelijke zwarte en sobere (maar soms ook best luchtig) Komedie / Drama, waarbij met name de nadruk ligt op het laatste.

Het ietwat sobere verhaal (draait min of meer of vier mosselvissers, met ieder zijn eigen problemen en perikelen) stelt eigenlijk weinig voor en al met al gebeurt er eigenlijk ook weinig (sterfgeval, commerciële concurrentie, familie perikelen en vriendschap), maar toch was de uitvoering wel redelijk en dat was vooral te danken aan de cast die verdienstelijk speelde en het dus aangenaam maakte om deze film te bekijken. Met name Maura Tierney (vooral bekend van de populaire ziekenhuisserie ER) en Ken Marino deden het wel leuk en de laatste zorgde ook regelmatig voor wat zwarte glimlach humor (met name vanwege zijn gezin bestaande uit 7 kinderen). Zijn sollicitatie was overigens pijnlijk om te zien en dan vooral hoe hij vernederd werd. Visueel (de jaren 70 druipt er overal vanaf) zag het er allemaal wel aardig uit en hetzelfde geldt voor de rustige soundtrack. Het einde (als men tot bezinning komt) vond ik eigenlijk wel mooi en het gevecht vlak daarvoor was wel geinig.

Omdat de film nog niet eens 90 minuten duurt, kijkt de film zich lekker weg en mede daarom is deze film gewoon leuk om eens gezien te hebben.