Safe Passage (1994)

geregisseerd door Robert Allan Ackerman
met Susan Sarandon, Nick Stahl en Sam Shepard

Mag Singer is na vijfentwintig jaar huwelijk, waarin ze een toegewijde moeder was voor haar zeven zonen, de grip op haar leven verloren. Een van de zonen zit als marinier in het Midden-Oosten. Wanneer het bericht binnen komt dat er daar een barak is ontploft, raken Mags onvrede en huwelijksproblemen op de achtergrond. De hele familie komt bij elkaar en ondanks veel oud zeer dat boven komt, geeft de hechte band het gezin de kracht om de crisis te doorstaan.

neo (crew)
Aardige drama film met goede neergezette karakters, gespeeld door oa. de geweldige Surandon en Shepard. Mark Isham's score is nog zeer goed in toom gehouden. 3 sterren

De film komt "echt" over. Ik heb een dergelijke situatie nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat alle mogelijke emoties blootgelegd worden, over en weer niet meer te controleren zijn.