Seeds of Evil (1975)

Alternatieve titel: The Gardener

Horror

geregisseerd door James H. Kay
met Katharine Houghton, Joe Dallesandro en Rita Gam

Een familie werft een nieuwe tuinman aan, nadat hij na de dood van de vrouw van zijn vorige werkgever werd ontslagen. De tuinier staat bekend voor zijn passie en zorg voor exotische bloemen en planten. De vrouw is danig onder de indruk van de nieuwe tuinman, tot ze ontdekt dat bij vorige families de echtgenotes meestal onder mysterieuze wijze om het leven kwamen of krankzinnig werden. Een andere bediende uit het huishouden waarschuwt haar nog voor zijn occulte krachten.

avatar van FatMike
Kleurrijke film met een erg mooie soundtrack!
De film komt helaas niet geheel uit de verf vanwege meningsverschillen tijdens de produktie. (zie extra's dvd...)
(S)exploitatie vawege een half naakte Joe Dallesandro en/of een bovennatuurlijke horrorfilm. Het is het beide allemaal net niet....
Maar zeker een fijne film!

3,5 Ster!

avatar van wendyvortex
Flora-horror met Andy Warhol-ster Joe Dallesandro als de tuinman, met ontbloot bovenlijf of helemaal naakt. Dames en homoseksuele heren vielen er helemaal voor in de seventies, ik kick d'r niet echt op.
Gelukkig zijn planten dan weer absolute griezels en hier gooit tuinman Dallesandro meteen je hele huis vol met die dingen, hij staat er ook nog mee in een soort van telepathisch contact, dus dan hoort en ziet ie ook nog eens alles. Begint een beetje high-class-milieu-probleempjes maar als Katherine Houghton eens wat op onderzoek uitgaat naar haar tuinman wordt het zowaar nog wel spannend.