Entre Adultes (2007)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Stéphane Brizé
met Edith Merieau, Vincent Dubois en Jeanne Ferron

Zes mannen en zes vrouwen, twaalf volwassen mensen, die samen leven, worden verliefd op elkaar, maar ondertussen bedriegen ze daarmee de partner waarmee ze samenleven. Ze manipuleren erop los, schenden op die manier elkaars vertrouwen, en geven de relaties die ze hebben op.

Ondergewaardeerd deze schijfkesfilm waarin de relatieproblemen, overspel en de broosheid van het samenzijn de rode draad vormen.
Goed in de film is de discrete, niet op sensatiebeluste voorstelling - wat de affiche zou kunnen laten vermoeden - en de tijd die de kijker gelaten wordt om over ieder probleemgeval even na te denken.
Ook goed acteerwerk.