Sarah Silverman: Jesus Is Magic (2005)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Liam Lynch
met Sarah Silverman, Brian Posehn en Laura Silverman

Sarah Silverman is een politiek incorrecte comedienne die geen blad voor de mond neemt wanneer het gaat om seks, etniciteit en religie. Vergeleken met haar succesvolle en artistieke vrienden is ze een mislukkeling. Dit verandert wanneer Sarah op het toneel verschijnt voor groot publiek in Los Angeles.

avatar van Macmanus
Die Sarah Silverman.

Vaag wijf. Bij tijd en wijle briljant, maar ook stront vervelend. Hier balanceert ze er wel lekker tussen. Vrij leuk vormgegeven registratie van haar optreden. Het begint als een film en na 10 minuten komen we bij haar optreden met ertussen zo nu en dan filmische sketches. Soms erg leuk, maar ze is de hele show een beetje die extreem kinderlijke debiel. Waardoor er niet altijd een soort verassing in haar grappen zit. Volg haar show ook vrij vaak, doordat haar mede spelers er ook iets meer inzitten slaagt ze daar meer, maar ook daar zitten een paar missers tussen. Toch maakt ze het door haar performance wel vrij goed, en er zitten een paar leuke grappen tussen.

Ik doe mee aan de 3 sterren parade. (is het trouwens zinvol als ik de enige poster ben, om van mijn recensie een recensie te maken?)

avatar van BoordAppel
Ja, want dan komt de recensie ook onder het kopje recensies op je userpagina te staan.

Ze is inderdaad wel een geinig mens, maar heeft lijkt het niet heel veel inspiratie. Ze blijft maar doorgaan over verschillende volkeren, religies etc. Op een gegeven moment heb je het wel gehad en zoiets van 'oke, heb je nog wat anders? '.

avatar van jeroentjuhhhhh
Op tv geinig, lekker bot en kan heerlijk droog zijn.
Wist niet dat er een film van was, ben benieuwd iig

avatar van jeroentjuhhhhh
Oh god please let them find semen in my dead grandmother's vagina

Beetje het niveau van Silverman, maar wat wil je anders . Geweldig mens, behoorlijk (kinderlijk) maf. Dat maakt haar meteen zo leuk, flink wat charme. Al gaat het nogal op en neer in deze 'film'.

Af en toe best briljant, leuke grappen en goed gebracht. Maar ook vaak gewoon typisch Amerikaans, er wordt in het publiek gelachen om woorden zoals poep, zinnen die blijkbaar grappiger of gedurfder overkomen met wat woorden zoals 'Fuck' krijgen de zaal ook plat, ik zit twijfelachtig te kijken op zulke momenten, wat mis ik? Ben sowieso geen fan van Amerikaanse stand-up, maar uitzonderingen zoals deze Silverman zijn er wel.

De standaard thema's komen voorbij maar worden leuk ingevuld. Af en toe wat mindere stukken maar al met al zeker vermakelijk. Althans, alleen als je haar soort humor weet te waarderen.